Ga naar inhoud

[CSS] Layer zichtbaar maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een link, met een beschrijving. Nu ben ik al een paar dagen aan het proberen om die link zo aan te passen, dat als je met de muis over de link heen gaat, dat de beschrijving (div) dan zichtbaar wordt. Heb wel 's gelezen dat dit met DHTML moet gaan, maar ik weet het helaas niet meer. :cry: In mijn CSS-sheet heb ik staan: [code:1:593f3aa232]#favLinksDesc { display: none; }[/code:1:593f3aa232] Weet iemand hoe ik dit dan kan doen? (en het liefst dus met CSS)
Link naar reactie
Zo zou ik het doen: Als link: [code:1:9f0b2ee3c2]<a href="#" onMouseOver="toggleBox('favLinksDesc',1);" onMouseOut="toggleBox('favLinksDesc',0);">[/code:1:9f0b2ee3c2] In head: [code:1:9f0b2ee3c2]<script type="text/javascript"> <!-- function toggleBox(szDivID, iState) // 1 visible, 0 hidden { if(document.layers) //NN4+ { document.layers[szDivID].visibility = iState ? "show" : "hide"; } else if(document.getElementById) //gecko(NN6) + IE 5+ { var obj = document.getElementById(szDivID); obj.style.visibility = iState ? "visible" : "hidden"; } else if(document.all) // IE 4 { document.all[szDivID].style.visibility = iState ? "visible" : "hidden"; } } // --> </script>[/code:1:9f0b2ee3c2] Heb het niet getest (deels van site af geplukt, deels zelfs bedacht) maar het moet werken. Jochem
Link naar reactie
[quote:29e26b5918="termin8or"]NS4? IE4? FYI: die hebben _geen_ marktaandeel.[/quote:29e26b5918]Zal best, maar er zijn altijd mensen die daar mee browsen. Het zij omdat ze dom zijn, het zij omdat ze lui zijn, het zij omdat ze net win95 oid hebben geïnstalleerd. Je moet op alles voorbereid zijn. Je kan het ook weghalen, maar dan heb je dus minder ondersteuning. Nu bedenk ik me alleen net, werken layers show/hide wel met ns4 en ie4? Anders heeft het geen nut, lol ^_^. Jochem
Link naar reactie
Dat werkt wel, maar de meeste sites werken niet met die browsers. Het is dus alleen maar extra belasting voor de gebruiker, extra info om te downloaden. M.i. moeten sites die weergegeven worden met IE4 en NS4 uiteraard wel bruikbaar blijven, maar verder dan een gestructureerde pagina hoeven we echt niet te gaan. Als er al mensen zijn die daarmee browsen, doen ze dat omdat er een rede voor is, niet omdat ze net win95 gaan installeren of een oude mac op de kop hebben getikt -> doen alleen mensen die er _verstand_ van hebben en het een of ander willen doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...