Ga naar inhoud

[JS] Colorpicker maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen! Ik zou graag zelf een colorpicker willen maken, het liefst met JavaScript. Het principe is wel bekend denk ik: Een gebruiker gaat met zijn muis over een gradiënt (alle kleuren van het spectrum) heen, de betreffende kleur wordt dan bij klikken omgerekend tot RGB kleur. Mijn eerste probleem is dat ik een gradiënt moet hebben waarbij de coördinaten om te rekenen moeten zijn naar RGB, dat is om te beginnen nogal tricky: De afbeelding (met het gradiënt) heeft om te beginnen maar twee dimensies, terwijl een kleur in RGB er drie heeft. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik ongeveer wil. Zou het evt mogelijk zijn om dit op deze manier te doen? Of is er misschien een makkelijkere manier om kleuren aan te duiden? Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen! bedankt! Jasper
Link naar reactie
hey bas! Toevallig heb ik al flink rondgekeken.. En de links waar jij op doelt, doen niet wat ik bedoel (heb ze allang gezien!!). ik wil namelijk een gradient zoals dat ook veel gebruikt wordt in verschillende grafische programma's, een overloop van kleuren, waarbij iedere pixel in principe een andere kleur is! Bij de coördinaten van die pixels wil ik dan weer de juiste RGB vinden. Er zitten trouwens wel aardige dingen bij, alleen die zijn dan weer net gemaakt in Java, niet helemaal de bedoeling! (bv zoiets als [url=http://dwcnetwork.com/modules.php?area=tipstools&file=color_picker]dit[/url] zou perfect zijn!!) Iemand enig idee of zoiets ook in javascript te doen is??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...