Ga naar inhoud

[PHP] Stuk code een variabele maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Weer wat met php 8). Heb een compleet php script, dat xml statistics van een shoutcast server haalde gestript (eindelijk gebruik gemaakt van open source :p), om alleen te laten zien welke dj op dat moment de draaitafels bediend. Dit is me gelukt (ben ik heel trots op ;)), maar nu wil ik dit in een standaard html file stoppen (die html file wordt dan uiteraard php). Dus je heb een file die de boel hebt gemaakt, en daaruit wil ik de uitkomst trekken en in een standaard html dingetje zetten. Ik heb geprobeert met include en met require, maar het lukt me niet. Als ik namelijk include of require gebruik, gebruik ik bijvoorbeeld 'file.php' (dus include('file.php')). Hij laad dan echter file.php... Zelfde geld voor require. Is ook logisch, maar ik heb geen idee of en hoe ik het stukje code wat ik in de html file wil stoppen, een variabele kan maken. Is dit mogelijk, om een stuk code een variable maken, om die weer te includen in een andere file? De volgende stukje code zou een variabelemoeten worden...: [code:1:2b2d80bd30] echo "<p>"; if (strstr($title, "DBM")) { echo "Current DJ @ turntables is DJ DBM"; } elseif (strstr($title, "pr0nny")) { echo "Current DJ @ turntables is DJ pr0nny"; } elseif (strstr($title, "Jc")) { echo "Current DJ @ turntables is DJ Jc"; } elseif (strstr($title, "DeLuna")) { echo "Current DJ @ turntables is DJ DeLuna"; } else { echo "Current DJ @ turntables is a guest dj or is unknown. A big mistery"; } echo "</p>\n";[/code:1:2b2d80bd30] Ik heb al geprobeert bijvoorbeeld voor de eerste if "$turntables = " te zetten, wat geen succes op leverde. Wat moet het dus zijn? En is het mogelijk? Zo niet, hoe kan ik dan toch berijken wat ik wil? Jochem
Link naar reactie
Ok, ben onduidelijk... en heb het nu al op een andere manier opgelost (heb het complete gedeelte wat ik hierboven heb staan, in de html file gezet). Maar om alle nieuwsgierigheden proberen te bevredigen. Ga ik het nog eens uitleggen. De bedoeling van het script is het plaatsen van de regel "Current DJ @ turntables is [dj]". Dit moet gewoon 1 regel zijn, en komt (voor alsnog) onderaan het menu. Met Shoutcast maak ik, samen met een paar andere, webradio. (http://www.kamutra.nl). Shoutcast geeft een pagina af, waarop allemaal dingen staan. Als current song, aantal luisteraars, al gedraaide nummers en ook de titel. Aangezien in de titel de dj naam staat, konden we mooi daaruit afleiden welke dj speelt. Ik ben nog onwijs nieuw met php, en ben er eigenlijk mee gaan klooien vanwege Shoutcast. Ik had al een scriptje (kant en klaar gedownload) om de gespeelde songs af te beelden, en de current song. Na een beetje spul weghalen, editten aanpassen enzovoort, heb ik uiteindelijk een php script overgehouden dat het volgende doet ~ scxml-obj.php > haalt xml stistieken van de Shoutcast server ~ scxml.php > Gaat met die xml statistieken aan de slag, en maakt er leesbare data van. Uiteindelijk hou je de variabele $title over. Dit is dus de titel van het station, waarin de DJ naam zit verwerkt (ik weet welke dj namen allemaal bestaan). Vervolgens laat ik het script zoeken in de string $title naar de dj namen, en laat hem dan, aan de hand van wat de uitkomst is, iets printen op het scherm. Nu wil ik echter dat stuk code, waarin-ie dus zoekt en print, 1 variabele maken, zodat je alleen die variabele in het html filetje hoeft te stoppen, en niet een heel stuk code (ik ga namelijk niet over de site, en diegene die dat wel doet, heeft geen verstand van php). Nu hebben we het wel goed zitten (hele stuk code dus in het html filetje geplakt), maar het zou veel makkelijker als je gewoon dat hele stuk een variable maakt. Maar ik heb geen idee of dat kan, en zou dat graag willen horen... Hoop dat het nu duidelijk is. Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...