Ga naar inhoud

www.domeinnaam.nl/virtueledir


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag op meerdere websites middels een CMS de mogelijkheid aanbieden om achter een domeinnaam bijvoorbeeld /nieuws te zetten en dat ie dan in CMS opzoekt waar /nieuws bijhoort en dan de juiste pagina opvraagt. /Nieuws is een voorbeeld dit kunnen legio door de klant gedefinieerde items zijn. Maar die /nieuws dir moet eigenlijk niet echt bestaan anders krijg je zo'n wild groei aan mappen. Bestaat er een mogelijkheid om dit uit te lezen? Ik loop nogal vast.
Link naar reactie
Er zijn zelfs meerdere mogelijkheden. Ik roep maar even snel wat bij me opkomt. Dan kan jij ongetwijfeld nazoeken wat haalbaar is voor je (technisch en/of functioneel) [list:a6b36e74ed] [*:a6b36e74ed]404 errors afvangen en daar opgevraagde url uit destilleren [*:a6b36e74ed]rewrite rules (bijv. in apache met htaccess / mod rewrite) [*:a6b36e74ed]multiviews gebruiken [/list:u:a6b36e74ed]
Link naar reactie
Ik gebruik hiervoor onder Apache altijd een zogenaamde directory Alias. Hiermee kun je een directory specificeren op je server (zoals /nieuws), die bijvoorbeeld in C:/werk/nieuws/ staat! dit doe je op deze manier: [code:1:d2aa8ae728]Alias /nieuws C:/werk/nieuws[/code:1:d2aa8ae728] Dit pas je aan in de httpd.conf van Apache
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...