Ga naar inhoud

Undefined string


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer een formulier een script te laten uitvoeren. Helaas lukt het niet (ben al drie dagen bezig...) Ik snap niet waarom $getpoll undefined is en ik heb al zoveel geprobeerd dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Kan iemand mij helpen? Het formulier: [code:1:47d6d0cfd5]<form method="post" name="getpolls" enctype="multipart/form-data" action="test.php"> Kies hier uw poll:<br /> <select name="getpoll" multiple size="3" style="background-color: #feffe1;"> <option value="poll01">Welke boxer vindt u het mooist?</option> <option value="poll02" style="background-color: #fbfec5;">Heeft uw boxer een stamboom?</option> <option value="poll03">Heeft uw boxer HD, ED of artrose?</option> </select><br /> <input type="submit" value="Verzend"> <input type="reset" value="Reset"> </form>[/code:1:47d6d0cfd5] En het script in test.php: [code:1:47d6d0cfd5]<?php if($getpoll == 'poll01') { include ("php_poll.php"); } elseif($getpoll == 'poll02') { include ("php_poll1.php"); } elseif($getpoll == 'poll03') { echo "poll3"; } else { echo "Weer mis!"; } ?>[/code:1:47d6d0cfd5] En één van de foutmeldingen met "error reporting all): [quote:47d6d0cfd5]Notice: Undefined variable: getpoll in /var/www/html/test.php on line 34[/quote:47d6d0cfd5] Plus "weer mis!" wordt geprint... Bij voorbaat mijn dank.
Link naar reactie
Ik heb het zojuist ff getest, maar met de volgende code (als start) werkt 't prima: [code:1:62e7134bfd]<?php $getpoll = $_POST["getpoll"]; if($getpoll == 'poll01') { [/code:1:62e7134bfd] Getest op Apache 2045 + PHP 433 (error_reporting = E_ALL) Wellicht een verkeerde interpretatie van BasHamar of direct benaderen van het script ?
Link naar reactie
[quote:27ce57e9c4="Financial"]Ik heb het zojuist ff getest, maar met de volgende code (als start) werkt 't prima: [code:1:27ce57e9c4]<?php $getpoll = $_POST["getpoll"]; if($getpoll == 'poll01') { [/code:1:27ce57e9c4] Getest op Apache 2045 + PHP 433 (error_reporting = E_ALL) Wellicht een verkeerde interpretatie van BasHamar of direct benaderen van het script ?[/quote:27ce57e9c4] Hoi, Toen ik het script had gemaakt, werkte het goed. Nadat ik probeerde om dit script met een ander (poll) script op één pagina te zetten, ging alles mis :( Eerst stonden het formulier en de php-code op één pagina en de poll, maar in samenwerking met de poll werkte het niet meer. Toen wilde ik de poll op een andere pagina opvragen door de php-code op een andere pagina te zetten, maar dat werkt dus ook niet (tot nu toe...)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...