Ga naar inhoud

database op internet


Aanbevolen berichten

Access kan geen ASP pagina's aanmaken. Via ASP pagina kan je bewerkingen (lezen/schrijven) uitvoeren op een Access database. Het lijkt me verstandig als je eerst eens begint met het doorlezen van een tutorial. Er zijn er genoeg te vinden op het [url=http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&q=asp+tutorial]internet[/url]. Of kijk even op http://asp.pagina.nl
Link naar reactie
[quote:163fb3b87a]Access kan geen ASP pagina's aanmaken[/quote:163fb3b87a] Kleine correctie: Bestand -> Exporteren -> Microsoft Active Server Pages (of voor de engelse versie File -> Export -> ASP ;) ) Hiermee wordt een hele mooie asp pagina aangemaakt voor het raadplegen en (als ik me niet vergis) het bewerken van een tabel. Verder sluit ik me volledig bij je aan.
Link naar reactie
Verrek, je hebt gelijk :oops: [color=blue:7dbbdb9126][size=9:7dbbdb9126]/note-to-self: mond houden als je geen verstand van zaken hebt [/size:7dbbdb9126][/color:7dbbdb9126]:D Ik zie wel (imho) ranzige code verschijnen na een exportje in access97. Ik hoop dat ze dit in latere versies hebben verbeterd. [code:1:7dbbdb9126] <% If IsObject(Session("dsn_conn")) Then Set conn = Session("dsn_conn") Else Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") conn.open "dsn","user","pass" Set Session("dsn_conn") = conn End If %> [/code:1:7dbbdb9126] Een connection object in een session, bah ;)
Link naar reactie
[quote:805312c7aa="Financial"]al is er niet veel te doen met de zeer open vraag van piepoeh[/quote:805312c7aa] Nou ja, we kunnen wel een poging wagen. [list=1:805312c7aa] [*:805312c7aa]Export maken naar ASP [*:805312c7aa]ASP file en mdb file op host zetten (eentje die ASP ondersteunt) [*:805312c7aa]DSN voor de mdb aan (laten) maken op de host of een dsn-less connectie gebruiken ([url=http://www.able-consulting.com/ADO_Conn.htm]voorbeelden van connectiestrings[/url]) [/list:o:805312c7aa] Tot zover is het allemaal standaard werk. Voor uitbreidingen, wijzigingen of foutoplossing is toch wat meer kennis nodig en daarvoor zit er niets anders op dan even wat bij te lezen op de verschillende tutorial/reference sites.
Link naar reactie
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van sites om iets te leren, ik pak er liever een boek bij. Sites gebruik ik eigenlijk alleen als reference of als ik een specifiek vraagstuk heb en er toevallig via een zoekmachine op verzeild raak. Maar als ik dan toch iets moet noemen dan zijn www.w3schools.com en www.devguru.com toch vaak mijn startpunt voor het snelle opzoek-werk. En ik heb vroeger nog wel eens wat artikelen gelezen op [i:3eb4258370]4guysfromrolla [/i:3eb4258370]en [i:3eb4258370]asp101[/i:3eb4258370]. Als je nog specifieke vragen hebt dan kan je ze natuurlijk altijd nog stellen. p.s. lees wel eerst even de forumregeltjes door (mocht je dat nog niet gedaan hebben), dat scheelt een hoop onbegrip en scheve gezichten.
Link naar reactie
Nee, nee, begrijp me niet verkeerd :). Er is, imho, niet veel mis met je vraag (het oordeel daarover ligt natuurlijk wel bij de mods en niet bij mij), alhoewel deze wel op het randje van een scriptrequest balanceert. Ik wilde alleen maar aangeven dat je wat mij betreft vervolg-vragen meteen mag stellen op het forum, maar dat daarbij wel de regels in acht moeten worden genomen. En ik wil niet het "verwijt" krijgen dat ik/we je aanbieden te willen helpen terwijl jouw vragen meteen door mods met een mooi slot worden voorzien ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...