Ga naar inhoud

php-boekingsformulier werkt niet


Aanbevolen berichten

Hoi hoi , in een website die ik m.b.v. Dreamweaver gemaakt heb voor een grieks hotel , heb ik een bookings/informatieformulier opgenomen, waarbij de ingevulde gegevens (voorlopig) bij mij op de mail terecht zouden moeten komen. Als ik het formulier bij wijze van test invul en verstuur, ontvang ik echter een lege mail . Dus ergens pakt hij de gegevens niet op. Ik heb van alles geprobeerd, maar kan niet vinden waar de fout zit. Nu heb ik ook nog niet zoveel ervaring met php, maar misschien dat een van jullie mij kan helpen ? de code van de formulieren zijn met rechtermuisklik te bekijken op : www.apartmentblacksand.com/booking.html en die is gekoppeld aan www.apartmentblacksan.com/booking.php. Volgens de server waar ik bij aangesloten ben, was het de eenvoudigste manier om die twee pagina's zo apart aan te maken. greetz Fly
Link naar reactie
dat heb ik dus nu gedaan, maar ik zie dat ik het zelf ook niet kan openen. hieronder volgt de scriptcode : <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>booking</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <?php $message="the following person has booked\n\n$name\n$adress\n$city\n$Zipcode\n$country\n$e-mailadres\n$telephonenumber\n$fax\n$adults\n$children\n$arrival\n$departure\n$lodging\n$level\n$pick-upservice\n$requests\n$how did you find us"; mail("tuincreatie@yahoo.com","Order",$bericht"); ?> </body> </html> ik snap het niet want ik heb het op de ftpserver wel op de goede manier geupload. greetz Fly
Link naar reactie
Ik vroeg ook of je hem wilde uploaden als b.v. "booking.php[color=red:5779240f71][b:5779240f71]s[/b:5779240f71][/color:5779240f71]" i.p.v. "booking.php". (dan is de code zichtbaar omdat hij dan niet als PHP wordt uitgevoerd) :( Er zitten nogal wat fouten in je code. Hier een verbeterde versie. (niet gecontroleerd) Wel even de "-" (vaak geïnterpreteerd als minteken) en " " (spaties geven veel kans op fouten) in beide pagina's vervangen door b.v. "_".[code:1:5779240f71]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>booking</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <?php $message = "the following person has booked\n\n"; $message .= $_POST['name'] . "\n"; $message .= $_POST['adress'] . "\n"; $message .= $_POST['city'] . "\n"; $message .= $_POST['Zipcode'] . "\n"; $message .= $_POST['country'] . "\n"; $message .= $_POST['e-mailadres'] . "\n"; $message .= $_POST['telephonenumber'] . "\n"; $message .= $_POST['fax'] . "\n"; $message .= $_POST['adults'] . "\n"; $message .= $_POST['children'] . "\n"; $message .= $_POST['arrival'] . "\n"; $message .= $_POST['departure'] . "\n"; $message .= $_POST['lodging'] . "\n"; $message .= $_POST['level'] . "\n"; $message .= $_POST['pick-upservice'] . "\n"; $message .= $_POST['requests'] . "\n"; $message .= $_POST['how did you find us']; mail("tuincreatie@yahoo.com", "Order", $message); ?> </body> </html>[/code:1:5779240f71]Laat me even weten wanneer ik naar Griekenland mag. :wink:
Link naar reactie
hoi , ik had hem ook net opnieuw geupload als booking.phps. dus daar moet hij toch te vinden zijn ??? Maar ik ben reuze blij met je antwoord !! Als het boekingsformulier werkt , mag je naar Griekenland hoor :) Wat vind je verder van de site ? (hij is nog niet helemaal af hoor, dus nog niet echt rijp voor een site-check ) Ik ga nu even je adviezen verwerken en uitproberen. Greetz Fly
Link naar reactie
Hoi Jossan, ik heb nu alles veranderd, ik zag dat je het toch een paar keer uitgeprobeerd had (dank je ) , maar nog steeds kwamen de emails leeg binnen . Nu net , met de laatste keer dat ik het teste kreeg ik een aantal velden ingevuld terug. De volgende velden geven nog geen inhoud weer in het emailbericht : - address - email - telephonenumber - en vanaf adults t/m how did you find us. Dus daar moet ergens nog iets mis mee zijn. :-? Ik zie er echter geen verschil in qua script. In het html formulier zag ik nog dat er bij arrival time niet iets tussen aanhalingstekens stond bij " value" , maakt dat iets uit ? Quote : Wel even de "-" (vaak geïnterpreteerd als minteken) en " " (spaties geven veel kans op fouten) in beide pagina's vervangen door b.v. "_". Die zag ik in beide pagina's nergens meer staan ,wat bedoel je er mee? Greetz Fly
Link naar reactie
:roll: Daar gaat hij...[quote:52ac502c3a="Fly"]De volgende velden geven nog geen inhoud weer in het emailbericht : - address - email - telephonenumber - en vanaf adults t/m how did you find us.[/quote:52ac502c3a]Klopt want je hebt juist die "name"-velden in "booking.html" en "booking.php" verschillend genoemd. :wink:[quote:52ac502c3a="Fly"]In het html formulier zag ik nog dat er bij arrival time niet iets tussen aanhalingstekens stond bij "value", maakt dat iets uit ?[/quote:52ac502c3a]Ik geloof dat getallen niet tussen aanhalingstekens hoeven te staan, maar ik doe het altijd wel. Ik zag ook dat je niet alle opties afgesloten hebt ( <option value="x">x[color=red:52ac502c3a]</option>[/color:52ac502c3a] )[quote:52ac502c3a="Fly"]Quote : Wel even de "-" (vaak geïnterpreteerd als minteken) en " " (spaties geven veel kans op fouten) in beide pagina's vervangen door b.v. "_". Die zag ik in beide pagina's nergens meer staan, wat bedoel je er mee?[/quote:52ac502c3a]Dat het beter is de mintekens en spaties in je code te verwijderen of vervangen door underscores ( _ ). Succes !
Link naar reactie
Hoi Jossan, helemaal geweldig, het formulier werkt nu in ieder geval !! Alleen snap ik nog steeds niet waar je die mintekens en spaties zag staan en die lege ruimte tussen "" want die zie ik dus kennelijk over het hoofd. :-? Is er nog een truukje dat ik in de email beter kan zien , welke velden precies ingevuld werden, welke gegevens bij welk veld horen ? Bijvoorbeeld bij adults en children , zie ik in de email alleen getallen , maar niet wat bij wat hoort. In ieder geval reuze bedankt voor al je hulp. Greetz Fly
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...