Ga naar inhoud

Na installeren Apache chmod niet mogelijk


Aanbevolen berichten

Ik heb Apache geinstalleerd en die draait verder prima. Echter wanneer ik nu de attributes van een bestand wil aanpassen, dan lukt dat niet. Ik krijg verder geen foutmelding, de FTP log meldt: "chmod 777...OK" maar er blijkt niks veranderd. Moet ik iets aan de apache configuratie wijzigen zodat het aanpassen van attributes wordt toegestaan? Subvraagje: wanneer ik dat met de Windows explorer rechtstreeks op het bestand wil doen (dus zonder tussenkomst van FTP) vind ik nergens een manier om dit te doen. Met rechtsklikken, en properties kiezen, kan ik alleen wijzigen: read-only, hidden, en archive. verder nix. Apache2 Windows 2k
Link naar reactie
je probeert (dus) via ftp op een windows-machine de gebruikers-rechten te zetten (wat chmod doet). Windows maakt hier geen gebruik van - dit OS gebruikt read-only, system, hidden en archive - en dus geen lees/schrijf/uitvoer-rechten op eigenaar/groep/wereld-niveau. Dit laatste is in Windows onbekend en wordt derhalve nergens bijgehouden.
Link naar reactie
Je kunt gewoon PHP-scripts gebruiken en ook gewoon een gastenboek gaan draaien. Als je dit op een windows-machine draait, moet je ook "windows" denken. Zoals je schrijft moet de pagina steeds beschreven kunnen worden. Dit is gewoon mogelijk zolang je het bestand maar niet read-only maakt. Onderstaand script (basic-php) werkt bij mij prima (Apache 2045 + PHP 433 + WinXP) : $fp = fopen("movie.htm","w"); fwrite($fp, $Result); fclose($fp); Het bestand "movie.htm" wordt zelfs aangemaakt als het niet bestaat :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...