Ga naar inhoud

MySQL references table


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, een vraagje Ik heb hier twee tabellen in Mysql gemaakt en deze tabellen wil ik afhankelijk van elkaar maken. [code:1:518655b3bb] create table a ( a1 integer not null, a2 integer not null, primary key (a1)); create table b ( b1 integer not null, b2 integer not null, primary key (b1), foreign key (b1) references a (b1) ) type = innoDB; [/code:1:518655b3bb] Ik heb expres geen MyIsam gebruikt want dat schijnt datgene wat ik wil toch niet te ondersteunen. Alleen met InnoDB werkt het ook niet. In tabel B kan ik werkelijk alles kwijt terwijl het overeen moet komen wat er in tabel A zit. En MyISAM kom dan weer automatisch inde plaats van de ingetikte InnoDB terug. Ik zit bij een Hoster btw. Hoe gaat dit te werk ? alvast thx.
Link naar reactie
Even heel snel naar dit korte stukje code gekeken. Volgens mij moet je in ieder geval refereren naar een kolom in tabel A. je refereert nu naar een kolom in tabel B. dus: foreign key (b1) references a (a1) Kijk verder eens op: [url]http://www.mysql.com/doc/en/InnoDB_foreign_key_constraints.html[/url] Aangeven van grenzen doe je niet op kolom-niveau, maar je checkt dit tijdens(/voor/na) het invoeren van de waarden
Link naar reactie
[quote:1ab7dfa251="sjemmie"]Fijn is dat, ik heb een hoster die dat innodb niet ff wil installeren. is het zooooooooooooooooooooooooooon moeite ??? :o[/quote:1ab7dfa251]Ja, want dit vergt een andere licentie (en dus een ander kostenplaatje). [quote:1ab7dfa251="Annie"]En waar zijn check constraints dan voor?[/quote:1ab7dfa251]Ben daar dan ook benieuwd naar :D
Link naar reactie
[quote:fe0f520c81]En waar zijn check constraints dan voor? [/quote:fe0f520c81] Ook ik ben daar erg benieuwd naar. De enige functie die ik voor de 'check constraints' ken is de eerder genoemde reference naar een andere tabel/kolom. Maar om hier nou de check 1.0 ~ 10.0 in te doen :wink: Met enum kun je ook e.e.a. doen, maar ook hier geldt weer dat het raar is om alle toegestane waarden te gaan definieren (1.0, 1.1, 1.2 .... 10.0 en misschien wel in meer detail) Dus Annie als je me nog wat bij wilt brengen lees ik dat graag. Wellicht heeft MySQL nog (voor mij) verborgen mogelijkheden (of zie ik iets heel basaals over het hoofd)
Link naar reactie
[quote:231bc052cc="Financial"]Ook ik ben daar erg benieuwd naar.[/quote:231bc052cc]ehhh... ik was sarcastisch :wink: [quote:231bc052cc="Financial"]De enige functie die ik voor de 'check constraints' ken is de eerder genoemde reference naar een andere tabel/kolom. Maar om hier nou de check 1.0 ~ 10.0 in te doen :wink: [/quote:231bc052cc]En dit is de reden dat ik sarcastisch was :wink: , een constraint op een kolom is toch de juiste plek om deze controle te doen? (dat dit alleen in een RDBMS ingesteld kan worden in niet in MySQL is weer een ander probleem :D) -Rémy
Link naar reactie
Ik heb me erbij neergelegt dat ik geen innodb heb op mysql bij de webruimte van m'n hoster en toch wil ik tabellen aan elkaar kunnen koppelen. Of iig voor elkaar krijgen dat je niet zomaar gegevens in een tabel kunt invoeren/verwijderen als het afhankelijk is van een andere tabel. Is er nog een andere database type dat dit nacheckt? Uiteindelijk wil ik dit alles met php in een website weergeven. Alsvast thx, sjemmie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...