Ga naar inhoud

If statement gebruiken in CGI


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een CGI script draaien. Het gaat om een aanvraagformulier waarbij je zaken kunt aanvinken. Ik krijg daarna een bericht waarin allen punten staan die aangevinkt kunnen worden. Wanneer er een vinkje is gezet staat de waarde "ja" er achter. print MAIL "Optie 1: $optie1\n"; Het nadeel hiervan is dat ik dit altijd tegen kom in het mailtje dat ik ontvang. Ik wil dit eigenlijk alleen zien als deze optie is aangevinkt. Ik weet alleen niet hoe ik dit in CGI moet aangeven. Ik stel me dit er bij voor maar dit klopt vast niet: If Not $optie1 = ' ' Then print MAIL "Module Beginnerscursus : $beginnerscursus\n"; End If Wie weet de oplossing?
Link naar reactie
Ligt waarschijnlijk aan de naam van de variabele. Ik heb daar $optie1 neergezet, afgaand op de pseudocode. Maar het ligt er maar net aan, hoe jouw script variabelen uit de form output haalt, en die in het script weergeeft. Veelal wordt dit gedaan door bijvoorbeeld $in{'variabele'}, $FORM{'variabele'} of param('variabele'). Zonder het script te kennen, is het onmogelijk hier een uitspraak over te doen.
Link naar reactie
Zo werkt mijn script niet. print MAIL "Optie 1: $optie1\n"; Dit betekent dat er altijd een stukje tekst wordt getoont. In dit geval: Optie 1: Wanneer er niets is aangevinkt is de variabele optie 1 leeg en zie je niets. Is deze wel aangevinkt dan zie je 1 of ja. Optie 1: Ja / 1 sub SendSubmission { open (MAIL,"|$MailProgram -t"); print MAIL "To: $YourEmail\n"; [b:2a785ec74e]if (index($introductie, " ") > 0) {&DoPrintNoError;} } sub DoPrintNoError { print "Module beginnerscursus: $introductie\n\n"; exit;[/b:2a785ec74e] } } Het vetgedrukte gedeelte is dus waar het nu op vast loopt. Ik wil dus: If $introductie = >0 (dus aangevinkt) dan print "Introdoctie = Ja"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...