Ga naar inhoud

Wachtwoorden in html/asp gewoon te zien met netscape.


anoniem

Aanbevolen berichten

Door een IE6 probleempje - zie eventueel elders op dit forum - heb ik netscape geïnstalleerd. Nu heb ik wat asp-site's en op onderdelen daarvan moet je eerst inloggen. Maar wat zie ik tot mijn verbazing: helemaal rechts onderin de browser staat een icoontje met de tooltip: displays security information about this page. Ik aanklikken, en verdomd, je kunt zo het wachtwoord bekijken. Wat doe ik daar aan? Ik gebruik dus gewoon een html-bestandje om inloggegevens in te voeren.
Link naar reactie
Wat je ziet is het volgende: Je hebt gewoon een inlogformulier met twee tekstboxjes, en een daarvan natuurlijk met de eigenschap password. Wanneer je dan op 'opsturen' of een dergelijke button klikt is het wachtwoord vervolgens uit te lezen in de browser. M.a.w., je hebt dus niets aan die leuke sterretjes die meelezen moeten voorkomen.
Link naar reactie
[quote:082c5a8af5="sjouken"]Een oplossing is om het eea dicht te timmeren mbv een VPN-tunnel of SSL[/quote:082c5a8af5]Een VPN tunnel is wat lastig voor dit soort oplossingen lijkt mij ;) Ook een oplossing: client-side MD5 encryptie (javascript is je vriend), maar dan moeten je wachtwoorden op de server ook met behulp van MD5 opgeslagen zijn...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...