Ga naar inhoud

Snelkeuze lijst Java script uitkomen in targetframe


Aanbevolen berichten

Ik wil onderstaande code gebruiken in mijn website doch kan deze keuzelijst niet laten uitkomen in LeftFrame2. Met andere woorden als iemand een keuze maakt opent die code de pagina in dezelfde frame als waar de lijst staat namelijk LeftFrame1. De target vermeld na mijn options werkt niet. Waar dien ik dan de target te plaatsen? <script language=javascript><!-- function changePage (cbo) {var jumpto=cbo.options[cbo.selectedIndex].value; if (jumpto !="") {self.location.href=jumpto} return true;} //--></script> <!--webbot bot="Validation" B-Value-Required="TRUE" B-Disallow-First-Item="TRUE" --> <select name=goto size=1 ONCHANGE="changePage(this)"> <option selected>Kies provincie</option> <option value="../provincies/overzichtant.htm">Antwerpen <option value="../provincies/overzichtbru.htm" target="leftFrame2" >Brussel</option> <option value="../provincies/overzichthen.htm" target="leftFrame2" >Henegouwen</option> <option value="../provincies/overzichtlim.htm" target="leftFrame2" >Limburg</option> <option value="../provincies/overzichtlui.htm" target="leftFrame2" >Luik</option> <option value="../provincies/overzichtlux.htm" target="leftFrame2" >Luxemburg</option> <option value="../provincies/overzichtnam.htm" target="leftFrame2" >Namen</option> <option value="../provincies/overzichtovl.htm" target="leftFrame2" >Oost-Vlaanderen</option> <option value="../provincies/overzichtvlb.htm" target="leftFrame2" >Vlaams-Brabant</option> <option value="../provincies/overzichtwbr.htm" target="leftFrame2" >Waals-Brabant</option> <option value="../provincies/overzichtwvl.htm" target="leftFrame2" >West-Vlaanderen</option> <option value="../provincies/overzichtned.htm" target="leftFrame2" >Nederland</option> <option value="../provincies/overzicht%20provincies.htm" target="leftFrame2" >Alle provincies</option> </select> </form>
Link naar reactie
Een target toevoegen aan een option werkt niet echt (zoals je al gemerkt hebt), dat is namelijk geen geldig attribuut voor dat element. Wat je moet doen is het object waarvoor je de location wil wijzigen (in je script) aanpassen. En dat doe je zo: [color=blue:b0993df19c]parent.frames["leftFrame2"].location.href[/color:b0993df19c]
Link naar reactie
Het verschil zit 'm in de kleine dingen (zoals zo vaak). Stukje uit de code op de pagina: [code:1:6d21e21509] <script language=javascript><!--function changePage (cbo) [/code:1:6d21e21509] En dit moet het zijn: [code:1:6d21e21509] <script language=javascript><!-- function changePage (cbo) [/code:1:6d21e21509] Uitleg: Doordat alles op 1 regel staat wordt de informatie na de <!-- genegeerd. Deze tekencombinatie is namelijk de start van een html remark (wat binnen een script-blok betekend dat de gehele regel niet moet worden meegenomen).
Link naar reactie
Annie, Kan je de twee scripts door elkaar gebruiken. Ik bedoel ik heb twee snelkeuze menus in een site staan en het ene menu moet uitkomen in een target frame, het andere moet voledig komen (top com. in doelframe) Beiden apart lukken zeer goede, maar als ik ze samen zet neemt de tweede script het volledig over. Zodanig krijg ik de eerste niet meer in de target frame. Ik stuur voor alle zekerheid de broncode mee. [code:1:acf3be52b7]<script language=javascript><!-- function changePage (cbo) {var jumpto=cbo.options[cbo.selectedIndex].value; if (jumpto !="") {parent.frames["hoofd"].location.href=jumpto} return true;} //--></script> <td align="center" valign="top"><!--webbot bot="Validation" B-Value-Required="TRUE" B-Disallow-First-Item="TRUE" --><select name=goto1 size=1 ONCHANGE="changePage(this)" style="background-color: #E8E8D0; color: #7E2A78; font-family: Verdana; font-size: 7 pt; border-style: solid; border-color: #E8E8D0; padding-top: 0"> <option selected>snelkeuze</option> <option value="home.htm">Home</option> <option value="services.htm">Diensten</option> <option value="serv01.htm">-Vertalingen</option> <option value="serv02.htm">-Administratie</option> <option value="serv03.htm">-Mailing</option> <option value="contact.htm">Contact</option> <option value="jobs.htm">Jobs</option> <option value="links.htm">Links</option> <option value="search.htm">Zoeken</option> <option value="feedback.htm">Feedback</option> <option value="vraag_offerte.htm">Vraag offerte</option> </select> </td> <script language=javascript><!-- function changePage (cbo) {var jumpto=cbo.options[cbo.selectedIndex].value; if (jumpto !="") {top.location.href=jumpto} return true;} //--></script> <td align="center" valign="top"><!--webbot bot="Validation" B-Value-Required="TRUE" B-Disallow-First-Item="TRUE" --><select name=goto2 size=1 ONCHANGE="changePage(this)" style="background-color: #E8E8D0; color: #7E2A78; font-family: Verdana; font-size: 7 pt; border-style: solid; border-color: #E8E8D0; padding-top: 0"> <option selected>Language</option> <option value="../fra/index2.htm">Francais</option> <option value="../eng/index2.htm">English</option> <option value="../dui/index2.htm">German</option> </select> [/code:1:acf3be52b7] Alvast bedankt
Link naar reactie
Het staat natuurlijk een beetje vreemd als je in een publiek forum vragen gaat stellen op persoonlijke naam. Niet dat ik niet bereid ben om ze te beantwoorden, maar er zijn natuurlijk ook nog anderen die dat werk voor me mogen doen ;) Anyway, het probleem is dat je tweemaal een functie declareert met dezelfde naam en is dus simpel te verhelpen door 1 van beide functies te hernoemen en de verwijzing daarnaar in de <select> natuurlijk ook even te wijzigen. Een andere oplossing is om de functie eenmaal te declareren, maar deze zo herschrijven dat ook de target kan worden aangegeven via een parameter. Bijv. [code:1:6859fc32ee] function changePage (cbo, oTargetWindow) { var jumpto = cbo.options[cbo.selectedIndex].value; if (jumpto !="") { oTargetWindow.location.href = jumpto } return true; } [/code:1:6859fc32ee] Aanroepen kan dan met [color=darkblue:6859fc32ee]changePage(this, parent.frames['hoofd']) [/color:6859fc32ee]of [color=darkblue:6859fc32ee]changePage(this, top)[/color:6859fc32ee] disclaimer: de code is even uit de losse pols en dus ongetest.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...