Ga naar inhoud

Yabb le installen.


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer het forum / bord Yabb le te installen bij mijn host. Elke keer als ik vanuit ws_ftp het exec commando geef, en de php met internetexplorer open, dan zie ik de url c:\windows\temp\dsp(veel cijfertjes).php . Als ik dan vervolgens op start install klik, of proceed....dan krijg ik de 'kan pagina niet vinden' error. Wat gaat er mis ? Er zitten ook geen help files bij...
Link naar reactie
[quote:568226bdc5="bvvelde"]Elke keer als ik vanuit ws_ftp het exec commando geef, en de php met internetexplorer open, dan zie ik de url c:\windows\temp\dsp(veel cijfertjes).php . [/quote:568226bdc5] En waarom doe je dat? Volgens mij is dat helemaal niet nodig. Ik denk dat het voldoende is om alles te uploaden naar je host en vervolgens via je browser naar http://www.jedomein.nl/ABC.php te gaan. Waarbij ABC.php het bestandje is waarmee je het forum moet installeren cq. configureren.
Link naar reactie
Hostnaam van je mysql server kan best 'localhost' zijn. De database staat dan op dezelfde server als je website. Maar als je forum wil connecten naar '127.0.0.1' (wat het ip# van localhost is) dan denk ik dat je de waarde op de verkeerde plek hebt ingevoerd in de configuratie. Tenminste als je met connecten bedoeld dat je dit adres in de adresbalk van je browser terugziet.
Link naar reactie
Ja, maar ik vul alles volgens mij correct in. Als ik naar het forum surf : "www.domein.nl/yabb-le/". Dan zie ik de forum index, als ik dan op een van de links klik dan is het een link die er zo uitziet : "http://localhost/yabb-le/iets.php" Dat lukt hem vervolgens niet....dan krijg je de 'kan server niet vinden'. Volgens mij moet ik ipv localhost gewoon het absolute pad hebben. Of is dit niet zo ?
Link naar reactie
Ik vul slechts 1 keer localhost in op de daarvoor bestemde plaats. Heel vreemd..... Wowie !! Het werkt nu wel ! Het volgende heb ik veranderd: De prefix voor de database is weggelaten. Nu werkt alles plots wel, toch gek....een prefix moet toch geen probleem zijn nietwaar ? Iniedergeval bedankt Annie, zondr jou had ik het misschien wel opgegeven :roll: Bedankt !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...