Ga naar inhoud

[LINGO] Vaststellen van een complete rotatie in director


Aanbevolen berichten

Zou iemand ons even kunnen helpen met het volgende; We zijn bezig met het maken van een spel. Via een scheepsstuurwiel kan een item uit een menu geselecteerd worden. Door aan het wiel te draaien komen de items uit dit menu in een horizontaal display te staan. Deze items staan in één sprite welke aan de hand van de rotatiehoek van het stuurwiel naar links, dan wel naar rechts gedraaid kunnen worden. Deze sprite heeft zowel een maximale als een minimale x positie. De minimale x positie komt overeen met een rotatie van 360 graden en de max. x positie van 0 graden. Het stuurwiel kent geen maximale hoeveelheid omwentelingen (denk aan een echt schip) en kan dus eindeloos geroteerd worden, maar wanneer de aangetuurde sprite zijn uiterste waarde heeft bereikt dan kan deze dus niet verder gedraaid worden (denk aan het roer)! De sprite moet stoppen met draaien zodra het stuurwiel één complete rotatie heeft gemaakt, maar je kunt hierna natuurlijk wel weer heen terug blijven draaien tussen de min. en max. Hoe meet je één zo'n complete rotatie? Alvast bedankt voor de hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...