Ga naar inhoud

de href vullen in een ver genest frame


Aanbevolen berichten

Beste medegebruiker, Hoe ik een parentframe met href moet vullen lukt wel naar aanleiding van de voorbeelden. Maar nu zit mijn script in de top balk en mijn target vijf of 6 frames verder. In het volgende voorbeeld heb ik mijn probeersel gezet welke wel werkt als ik hem rechtstreeks in z'n parent zet case "knopmenu1-2aan,knopmenu2-2aan": parent.Content_plaatjetekst_Frame.location.href="content_klant_frameset Maar hoe maak ik nu de verwijzing naar een verder frameset. Ik heb al geprobeerd met child en punten er tussen maar ik snap niet precies hoe alles aan elkaar te prutsen :oops: groetjes arno
Link naar reactie
Een en ander is een beetje afhankelijk van je totale structuur. Bijvoorbeeld 1 totale frameset met daarbinnen meerdere frames+framesets (genest) of binnen een frame source een nieuwe frameset geopend in een bestand. Dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je tekst. Zou je verder je structuur online kunnen zetten (voorbeeldje) of kunnen beschrijven. Bijv: [code:1:bde14d8178] frameset + frame 1 + frame 2 <- plek van aanroep + frameset + sub frame 1 + sub frame 2 + frameset + sub sub frame 1 <- hier moeten we zijn + sub sub frame 2 + frame 3 [/code:1:bde14d8178] Als dit duidelijk is dan kan je makkelijk iets definieren (simpel door je structuur lopen). Willekeurig voorbeeld: parent.frames["subframe"].frames["sub sub frame 1"].location.href = '...';
Link naar reactie
Beste annie ik ben dit al aan het uitzoeken. Dit al voor het eerste antwoord. De site is een soort billboard wat in het midden van het beeld staat en daardoor bestaat het uit heel wat frames. Nu heb ik niet goed bijgehouden welke frames hoe heten dus even puzzelen. En dan probeer ik even de oplossing 1 en schrijf je terug over het resultaat en de frameset. Heel veel dank voor jullie trouwe reactie's en de tijd die jullie er voor nemen. Ik zoek me vaak suf naar oplossingen, maar het is fijn dat er dan zo'n forum is. to be continued--
Link naar reactie
[quote:cace9edf5f="arnow"]Beste annie ik ben dit al aan het uitzoeken. Dit al voor het eerste antwoord. De site is een soort billboard wat in het midden van het beeld staat en daardoor bestaat het uit heel wat frames. [/quote:cace9edf5f] Uhm om een site in het midden van het scherm te krijgen heb je echt geen frames nodig. Quote van een beruchte (;)) mod hier: CSS is je vriend
Link naar reactie
Probeersel met ??? parent of child case "knopmenu1-2aan,knopmenu2-2aan":{ topFrame1.????.content_mainframe.Contentplaatjetekst_frame.Content_plaatje_Frame.location.href="content_klant_frameset.htm"; **** code **** </head> <frameset rows="10%,90%" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*"> <frame name="topFrameleeg" scrolling="NO" src="frameleegboven.htm" noresize > <frameset rows="90%,10%" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*"> <frameset cols="20%,85%" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*"> <frameset cols="*,60" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*"> <frame name="leftFrameleeg" scrolling="NO" src="frameleeglinks.htm"> <frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="framebillboardlinks.htm"> </frameset> <frameset cols="85%,20%" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*"> <frameset rows="60,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*"> <frame name="topFrame1" scrolling="NO" noresize src="framebillboardboven.htm" > <frameset rows="*,60" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*"> <frame name="contentmainframe" scrolling="NO" noresize ***in het content mainframe gaat het verder met een andere pagina zie note **** >>>>> src="content_home-Totaal-frameset.htm"> <frame name="bottom_navigatie_frame" scrolling="NO" noresize src="framebillboardonder.htm"> </frameset> </frameset> <frameset cols="60,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*"> <frame name="rightFrame" scrolling="NO" noresize src="framebillboardrechts.htm"> <frame name="rightFrameleeg" scrolling="NO" noresize src="frameleegrechts.htm"> </frameset> </frameset> </frameset> <frame name="bottomFrameleeg" scrolling="NO" noresize src="frameleegonder.htm"> </frameset> </frameset> <noframes> **** note en dan is in het content mainframe een pagina met drie frames welke vervolgt met een splitsing van Content_top_frame en Content_plaatjetekst_frame en dan van Content_plaatjetekst_frame verder naar de target content_plaatje_Frame Ik hoop dat je hier iets mee kunt groetjes arno en voor de gene die schreef dat het ook zonder frames kan is het wel leuk als je ook schrijft hoe en wat. Mischien kan ik dan de volgende keer dit gebruiken. Het is echter wel van belang dat het middenstuk bij alle resolutie's de zelfde verhoudingen/beeldvulling heeft. En dat er frames mogelijkzijn ivm niet scrollende menus etc.
Link naar reactie
Woohoo! Komt'ie: "CSS is je vriend". De inmiddels gevleugelde uitspraak op dit forum is niet voor niets zo populair. Het is met CSS mogelijk om een layer (<div>) te centreren én het is mogelijk om niet-scrollbare menu's te maken, zelfs in IE. Kijk voor de laatste even in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=77895]BEST PRACTICES[/url] (waar overigens net een geweldige link van MORA is toegevoegd). @TS: Frames zou je eigenlijk zoveel mogelijk moeten vermijden. Een simpele frameset kan nog (al doe ik het tegenwoordig niet meer) maar frames gaan nesten in andere pagina's en dergelijke leidt tot een codebrij waar je niet blij van wordt en - zoals ook nu blijkt - absoluut niet duidelijk is. Dus áls je frames gebruikt, houd het simpel. - Bas
Link naar reactie
Dank je voor de links, Ik heb ze even snel gekeken maar weer snel weggeklikt om niet meteen geheel depri te worden. Dus eerst wil ik verder met de huidige frameset want alles is bijna af maar de verwijzing is nog het probleem. Weet iemand een antwoord of moet het echt op de manier die ik probeer maar dan beter? groetjes Arno
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...