Ga naar inhoud

phpBB2 installatie moeilijkheden.


Aanbevolen berichten

Hallo Ik zou graag gebruik maken,van phpBB op mijn P.C. voor offline gebruik. Zodat ik een beter inzicht krijg in een aantal mogelijkheden. Heb reeds een aantal zaken, aanwezig en dit werkt prima. Apache 2.0.45 php 4.31 mysql 4.03.13 Als ik nu phpBB2 wil gaan gebruiken, hierbij gaat het steeds mis. Bij de aanmelding,voor het instellen van het Forum. Dit is nodig voor het genereren van het config.php script. Database Server Hostname / DSN: localhost Your Database Name: mysql4 Database Username: .................. Database Password: *********** Prefix for tables in database: phpbb2_ Telkens een foutmelding, dat de database niet gevonden kan worden. De database staat in de Webroot van Apache, dit is een map die ik op mijn harddisk heb aangemaakt H:/www Map. Hierin staan dus de webbestanden. Ik heb ook al in de zoekfunctie van dit forum gezocht, en in de help van phpBB. Ik heb helaas geen duidelijkheid kunnen verkrijgen. Weet iemand hier mischien meer over,en zou u dit eens nader kunnen toelichten. Bij voorbaat dank. :)
Link naar reactie
Hallo Gerben. Ik ben er uit, door even wat andere mogelijkheden te proberen. In de aanmaak van phpBB2 moest ik bij gebruikersnaam root invullen, en niet de naam van de database. En het wachtwoord niet invullen,voor offline gebruik maakt dit niet zo veel uit. Verder heb ik nog een vraagje,over phpAdmin kun je hiermee nieuwe database in mysql aanmaken. Bij de installatie van mysql,worden er een tweetal aangemaakt. mysql en test. Als ik nu een nieuwe wil aanmaken,kan ik dit dan gewoon via phpAdmin doen. phpAdmin moet deze in de root van de server worden geplaatst,of kan ik deze ook elders op mijn H:/schijf gebruiken. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...