Ga naar inhoud

[ASP] waarden uit database 1 voor 1 uitlezen


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een accessdatabase op een iis-webserver staan. In deze database staat een textveld, waarin bv een zin staat. Ik wil d.m.v. asp deze zin uitlezen. Alleen niet de hele zin maar nadat er 20 karakters zijn ingelezen moet de zin weer verder gaan op een nwe regel die dan ook max. 20 karakters zijn enz. Kan dit? Het uitlezen van de hele zin is geen probleem, alleen de waarden één voor één uitlezen niet. Kan iemand me iets op weg helpen?
Link naar reactie
Lees de data gewoon in zijn geheel in. In je ASP pagina kan je dan met een lus hier doorheen lopen per 20 chars. Kijk voor het opsplitsen van de string bijvoorbeeld naar [color=blue:0af0921095]While[/color:0af0921095] voor de lus en [color=blue:0af0921095]Mid[/color:0af0921095] om delen van je string te verkrijgen. Maar er zijn natuurlijk nog meer wegen die naar Rome leiden. Oplossingen in de database zoeken raad ik je niet aan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:c2141dd612="Marliesje"]Ik ga het proberen. Bedankt in ieder geval.[/quote:c2141dd612]Beetje laat, maar hier een voorbeelcode: [code:1:c2141dd612] <% Do while NOT databasecon.EOF Tekst = klantdb("text") Lengte = Len(tekst) if lengte => 50 then schrijf = (left(text, 47) + "...") else schrijf = text end if Response.Write(schrijf) databasecon.MoveNext LOOP %> [/code:1:c2141dd612]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...