Ga naar inhoud

Maximaliseren (niet resizen)


Aanbevolen berichten

Hi All, Bestaat er een functie in (bijvoorbeeld) javascript waarmee je het browser-venster kunt maximaliseren? Dus NIET resizen naar screen.availWidth/Height, maar zo dat als je de titelbalk dubbelklikt het vorige formaat wordt hersteld. Als die functie er gewoon niet is, misschien dan wel iets om de huidige afmetingen van het browser-venster te detecteren? Alvast bedankt, Arjan
Link naar reactie
[quote:20d9918f93="JAScheffel"]Bestaat er een functie in (bijvoorbeeld) javascript waarmee je het browser-venster kunt maximaliseren? Dus NIET resizen naar screen.availWidth/Height, maar zo dat als je de titelbalk dubbelklikt het vorige formaat wordt hersteld.[/quote:20d9918f93] Titelbalk kun je verder niks mee met JS. Het enige wat je daaraan kunt veranderen is de titel. [quote:20d9918f93] Als die functie er gewoon niet is, misschien dan wel iets om de huidige afmetingen van het browser-venster te detecteren? [/quote:20d9918f93] Ja dat is er wel. www.google.com ;) Genoeg voorbeelden te vinden :)
Link naar reactie
(Je was me voor... :o) Ik heb uiteindelijk toch iets gevonden: <SCRIPT language="javascript"> var w=document.body.clientWidth; var h=document.body.clientHeight; document.write('width:'+w+' height:'+h); </script> Ik had m'n aandacht voornamelijk bij het maximaliseren en dit - afmetingen browser-venster detecteren - was m'n laatse keuze en daar had ik nog te weinig aandacht aan besteed... Desondanks wil ik even kwijt dat op dit forum in het algemeen meer ruimte VERLOREN gaat aan antwoorden in de trend van "zoek t lekker zelluf uit" (vrij vertaald) of "script-request!!", dan aan NUTTIGE en voor iedereen bruikbare antwoorden. Tuurlijk zijn er mensen die voorgekauwde scripts willen nog voor dat ze zelf iets geprobeerd hebben. Maar ik ben van mening dat de rest die naar dit forum komt omdat de zoektocht niets opleverde, daar niet de dupe van mag zijn. Sterker nog: ook al is een bewuste vragensteller lui, dan NOG heeft t plaatsen van een zinvol antwoord (nogmaals: voel je niet verplicht!) meer nut voor het forum dan dit gekibbel en muggezifterij. Die vragensteller is namelijk slechts EEN lezer uit velen. Doe het dat voor al die andere lezers... Misschien stof tot nadenken: 1] Wie geen script/antwoord wil geven doet dat dus ook gewoon lekker NIET! Beter geen antwoord dan een bijdehand antwoord. Dan is er ook geen reden voor irritatie want de sfeer is om te schieten hier!! 2] Voor wie 5 regeltjes typen (of copy/paste) niet te veel moeite is... plak het scriptje dan vooral, zodat er weer meer zinnige en bruikbare antwoorden komen. (Ook als je het antwoord zelf gevonden hebt) Namens mij en verschillende kennissen die er exact zo over denken: SUC6 met dit ... Forum? [i:7d7e8d10fa]"Wie denkt dat ie alles weet, heeft nog een boel te leren"[/i:7d7e8d10fa]
Link naar reactie
Ik heb daar ook erg lang naar gezocht, en volgens mij bestaat er niet zoiets als window.maximize(). Ik zou het zelf een van de weinig zinvolle (en niet irritante) manieren van resizen vinden, maar helaas. De andere resize-scripts, werken wel, maar je moet altijd oppassen dat er geen gekke dingen gebeuren in bepaalde browsers en 'echt' gemaximaliseerd is het nog steeds niet.
Link naar reactie
[quote:171b307501="JAScheffel"](Je was me voor... :o) Ik heb uiteindelijk toch iets gevonden: <SCRIPT language="javascript"> var w=document.body.clientWidth; var h=document.body.clientHeight; document.write('width:'+w+' height:'+h); </script> Ik had m'n aandacht voornamelijk bij het maximaliseren en dit - afmetingen browser-venster detecteren - was m'n laatse keuze en daar had ik nog te weinig aandacht aan besteed... Desondanks wil ik even kwijt dat op dit forum in het algemeen meer ruimte VERLOREN gaat aan antwoorden in de trend van "zoek t lekker zelluf uit" (vrij vertaald) of "script-request!!", dan aan NUTTIGE en voor iedereen bruikbare antwoorden. Tuurlijk zijn er mensen die voorgekauwde scripts willen nog voor dat ze zelf iets geprobeerd hebben. Maar ik ben van mening dat de rest die naar dit forum komt omdat de zoektocht niets opleverde, daar niet de dupe van mag zijn. Sterker nog: ook al is een bewuste vragensteller lui, dan NOG heeft t plaatsen van een zinvol antwoord (nogmaals: voel je niet verplicht!) meer nut voor het forum dan dit gekibbel en muggezifterij. Die vragensteller is namelijk slechts EEN lezer uit velen. Doe het dat voor al die andere lezers... Misschien stof tot nadenken: 1] Wie geen script/antwoord wil geven doet dat dus ook gewoon lekker NIET! Beter geen antwoord dan een bijdehand antwoord. Dan is er ook geen reden voor irritatie want de sfeer is om te schieten hier!! 2] Voor wie 5 regeltjes typen (of copy/paste) niet te veel moeite is... plak het scriptje dan vooral, zodat er weer meer zinnige en bruikbare antwoorden komen. (Ook als je het antwoord zelf gevonden hebt) Namens mij en verschillende kennissen die er exact zo over denken: SUC6 met dit ... Forum? [i:171b307501]"Wie denkt dat ie alles weet, heeft nog een boel te leren"[/i:171b307501][/quote:171b307501] Ar je zou het niet beter kunnen zeggen. Ik wil alleen nog 1 ding toevoegen aan dit commentaar. Vanwege dit soort antwoorden (die nergens op slaan, want ik ben er 1 van eerst zelf uitzoeken) wil ik eigenlijk mijn abonnement op CT! opzeggen. Ik vind het gewoon ronduit slechte reclame voor het tijdschrift. Denk daar maar eens over na.
Link naar reactie
[quote:ba360a27ae="Conehead"]Vanwege dit soort antwoorden (die nergens op slaan, want ik ben er 1 van eerst zelf uitzoeken) wil ik eigenlijk mijn abonnement op CT! opzeggen. Ik vind het gewoon ronduit slechte reclame voor het tijdschrift. Denk daar maar eens over na.[/quote:ba360a27ae] Dat zou natuurlijk jammer zijn en ook zinloos aangezien dit forum bij mijn weten geen directe connecties heeft met het blad C!T. Ik heb in ieder geval geen connecties met C!T dus hen afrekenen voor mijn antwoorden zou een beetje flauw zijn ;) Voor de rest: Op het forum wordt duidelijk vermeld welke regeltjes gelden, en of je het er nu mee eens bent of niet, je zult je er aan moeten houden. Als je het er niet mee eens bent dan kan je dat imho natuurlijk het best rechtstreeks aangeven bij een moderator of in het Feedback onderdeel van het forum.
Link naar reactie
[quote:5daad268d2="Annie"]Als je het er niet mee eens bent dan kan je dat imho natuurlijk het best rechtstreeks aangeven bij een moderator of in het Feedback onderdeel van het forum.[/quote:5daad268d2]Dat klopt helemaal, op die manier voorkom je topicvervuiling (zoals dat hier reeds plaats heeft gevonden). Discussies met betrekking tot de regels horen in de Feedback, maar zijn daar al vele malen gevoerd met als resultaat dat er niets veranderd is in de policy (met betrekking tot de requests)...
Link naar reactie
Gezien dat logo van 7x2 cm waar ik ook nu weer tegenaan kijk, ligt het natuurlijk wel in de lijn der verwachting dat het blad C!T het forum zou sturen (als men bij die afdeling van de HCC uberhaupt interesse voor het wel en wee van dit forum heeft, wat ik ten zeerste betwijfel) Afrekenen op specifieke antwoorden heeft weinig zin en van jou, Annie, heb ik wel degelijk een boel scripts en nuttige aanwijzingen gelezen. Of heb ik nu iets verklapt wat iemand nog niet wist? :wink: Het is 'klik' mijns inziens wel duidelijk 'klik' waar die 'regeltjes' vandaan komen en ik heb 'klik' 'klik' geen zin om met die mensen - wat mij betreft de "Grondleggers van de Bijdehante Antwoorden en die Geweldige Sfeer hier" - in discussie te gaan KLIK!! (Bespeur ik hier ook kritiek? Verhip, JA!!) De heren moderators - die een stevige vinger in de pap hebben in de gang van zaken hier - kunnen ervoor kiezen om OF iets positiefs te doen met negatieve kritiek (bijvoorbeeld de 'regeltjes' nog ns te heroverwegen want in het belang van het forum zijn ze in elk geval niet), OF men kan gewoon niet tegen kritiek, weer "KLIK" fijn t slotje erop gooien en het lekker zo laten. Mij boeit t niet, ze zien maar. Maar met het 'imago' van de huidige moderators... ach wat zal ik nog meer zeggen... KLIK!!! Alleen nog dit: I made my point, er moet een boel veranderen voordat dit weer een normaal forum is en daar ga ik verder m'n tijd niet in steken.... :P
Link naar reactie
[quote:fb60b31231="JAScheffel"][i:fb60b31231]Discussies met betrekking tot de regels horen in de Feedback, maar zijn daar al vele malen gevoerd met als resultaat dat er niets veranderd is [/i:fb60b31231] dat bedoel ik!! LOL[/quote:fb60b31231]Wat een lol zeg :roll: Er stond nog een stuk achter die quote... Anyways: hier schieten we niets mee op, mail een mod (in dit geval teacher of mij) desnoods een admin (al staan wij mods qua requests nog op de softe lijn ten opzichte van de admins) of open een topic in de Feedback. Dit leidt _totaal_ nergens naar en gaat dus ook op slot.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...