Ga naar inhoud

frontpage 2000


Aanbevolen berichten

Ik maak een webstek met frontpage 2000, daarbij gebruik makend van de gemeenschappelijke randen. Onderaan de pagina wordt weer verwezen naar het begin van de pagina, d.m.v. een hyperlink naar een bladwijzer. Het lukt mij tot nu toe niet om te verwijzen naar een bladwijzer die helemaal bovenaan staat, namelijk in de gemeenschappelijke rand. wie weet de oplossing? Hartelijke groeten, ben
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:f6bd026af3="- Ben vermeer"]Ik maak een webstek met frontpage 2000, daarbij gebruik makend van de gemeenschappelijke randen. Onderaan de pagina wordt weer verwezen naar het begin van de pagina, d.m.v. een hyperlink naar een bladwijzer. Het lukt mij tot nu toe niet om te verwijzen naar een bladwijzer die helemaal bovenaan staat, namelijk in de gemeenschappelijke rand. wie weet de oplossing? Hartelijke groeten, ben[/quote:f6bd026af3] Ben, Ik werk ook met Frontpage 2000. Ik heb zojuist geprobeerd om een bladwijzer in de gemeenschappelijke rand te plaatsen en er vervolgens naar te verwijzen middels een hyperlink; ook mij lukt het echter niet. De oorzaak is, denk ik, het feit dat je de bladwijzer probeert te plaatsen in een gemeenschappelijke rand. De naam zegt het al: gemeenschappelijk; d.w.z. dat elke pagina binnen het web deze rand gebruikt. Dat zou betekenen dat de betreffende bladwijzer in elke pagina terug komt. Ik vraag me daarnaast af wat het nut zou zijn. Je kunt toch ook bovenin de pagina een bladwijzer plaatsen en daar vervolgens naar toe linken?? Voor alle "Frontpage-leken": binnen Frontpage is het wel degelijk mogelijk om te werken met html. Vanaf FP 2000 blijft de html-code intact. Ook kun je uiteraard zonder enkel probleem werken met stylesheets. :) Dit is zeker niet naar bedoeld. Ik heb alleen wel eens het idee dat FP wat onder gewaardeerd wordt, maar dat is weer een andere discussie. Succes, Jacco :D
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik vraag me daarnaast af wat het nut zou zijn. Je kunt toch ook bovenin de pagina een bladwijzer plaatsen en daar vervolgens naar toe linken?? Succes, Jacco :D[/quote][i:1a7a5074e3] als in de bovenste gemeenschappelijke rand een navigatiebalk is, dan is het prettig als die in beeld komt bij de bladwijzer. [b:1a7a5074e3][/b:1a7a5074e3][/i:1a7a5074e3]
Link naar reactie
[quote:d62e1b8c5f="Jacco Haarsma"][Voor alle "Frontpage-leken": binnen Frontpage is het wel degelijk mogelijk om te werken met html. Vanaf FP 2000 blijft de html-code intact. Ook kun je uiteraard zonder enkel probleem werken met stylesheets. :) Dit is zeker niet naar bedoeld. Ik heb alleen wel eens het idee dat FP wat onder gewaardeerd wordt, maar dat is weer een andere discussie. [/quote:d62e1b8c5f] Is bekend, maar neemt nog niet weg dat FP veel zooi genereerd in je html. Ik werk sowieso niet met WYSIWYG editors, want ik heb alles liever zelf in de hand. Uiteraard is dat persoonlijk en ik begrijp dat wysiwyg editors zoals FP of Dreamweaver makkelijk zijn voor mensen die niet erg bekend zijn met html, css, enz. Nadeel is wel dat als je vragen hebt maar weinig mensen er iets van begrijpen :-?
Link naar reactie
[quote:15038d4502="InZane"][quote:15038d4502="Jacco Haarsma"][Voor alle "Frontpage-leken": binnen Frontpage is het wel degelijk mogelijk om te werken met html. Vanaf FP 2000 blijft de html-code intact. Ook kun je uiteraard zonder enkel probleem werken met stylesheets. :) Dit is zeker niet naar bedoeld. Ik heb alleen wel eens het idee dat FP wat onder gewaardeerd wordt, maar dat is weer een andere discussie. [/quote:15038d4502] Is bekend, maar neemt nog niet weg dat FP veel zooi genereerd in je html. Ik werk sowieso niet met WYSIWYG editors, want ik heb alles liever zelf in de hand. Uiteraard is dat persoonlijk en ik begrijp dat wysiwyg editors zoals FP of Dreamweaver makkelijk zijn voor mensen die niet erg bekend zijn met html, css, enz. Nadeel is wel dat als je vragen hebt maar weinig mensen er iets van begrijpen :-?[/quote:15038d4502] Beste Inzane, Voorheen werkte ik immer met Evrsoft 1st Page 2000, een zeer goede html-editor. Dit programma werkte en werkt uitstekend en is zowaar gratis. Ik ben dus wel degelijk bekend met html en css. Ik beheer echter (voor anderen) een website en de hosting provider schrijft het gebruik van FP voor; raar maar echt waar. FP heeft uiteraard zijn nadelen, maar een voordeel (misschien wel het enige) is dat je een totale website goed kunt beheren met FP. Met Dreamweaver schijnt dat ook heel goed te kunnen, maar dat is wat kostbaarder. Ik word dus eigenlijk gedwongen om FP te gebruiken en dat is de enige reden. Voor mijn andere sites ben ik daarom ook maar over gegaan. Dit ter toelichting. Groet, Jacco.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...