Ga naar inhoud

hoe kan ik de redactie bereiken met een technisch vraag n.a.v. een gepubliceerd artikel?


paul37

Aanbevolen berichten

in CT 2014nr 9 wordt de basiscursus VPN behandeld. Alle stappen heb ik genomen en het lukt om via mijn tablet of androidtelefoon een verbinding met het thuisnetwerk tot stand te brengen. Tot zover hoera! Het artikel gaat er zonder meer van uit dat je daarna via je eigen beveiligde verbinding kunt surfen. Onder surfen versta ik; het internet op, maar dat blijkt niet zo te zijn. Je komt niet op internet, maar ook niet bij je eigen bestanden op het netwerk. Bij het tot stand komen van de verbinding wordt er in het netwerkcentrum een nieuw openbaar netwerk zichtbaar (zonder internetverbinding) waar niets aan te wijzigen valt. Ook de de TAP-verbinding valt niets te wijzigen ( en dus ook niet te koppelen aan de bestaande lan-verbinding met internet). Er moet dus nog blijkbaar heel wat ingesteld worden, maar dat wordt helaas niet behandeld. Wat zijn nu de noodzakelijke stappen om via deze VPN op internet te komen of bij de bestanden op het netwerk? systeem: win 7 prof 64 bits. vpnserver: poort 443 vpnserveradres indien verbonden: 10.8.0.1. extern IP: 82.xxx portforwarding 443 naar 192.168.1.17 (subnet mask: 255.255.255.0) alvast mijn dank voor uw antwoord. met vr. gr. Paul Sandifort (CT abonnee)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...