Ga naar inhoud

[php] ene webserver wel, andere niet?


Aanbevolen berichten

hallo Ik maak voor twee mensen een site. Bij de ene werkt het wel en bij de andere niet. Kan het zijn dat sommige servers de volgende code niet aankunnen? [code:1:fcae4df44e] if($HTTP_GET_VARS["page"] == null){ include "index2.php"; } [/code:1:fcae4df44e] en zo ja, is er dan een andere manier om dit op te lossen?
Link naar reactie
Het kan inderdaad liggen aan een andere versie van PHP. De $HTTP_GET_VARS is een array van alle "GET" variabelen. Ik weet niet precies hoe het zit, maar deze moeten in een andere versie van PHP op een andere manier benaderd worden. Hoe dit precies zit, moet je even kijken op [url]http://www.php.net[/url] en daar zoeken op $HTTP_GET_VARS. Dan krijg je vanzelf wel uitleg en de alternatieve manier van de benadering van de GET-variabelen. Suc6
Link naar reactie
ik zal wel weer niet duidelijk geweest zijn: [code:1:7892dbee00] if($HTTP_GET_VARS["page"] == null){ include "index2.php"; } [/code:1:7892dbee00] werkt niet, maar de volgende werkt wel: [code:1:7892dbee00] if($HTTP_GET_VARS["page"] == "index"){ include "index2.php"; } [/code:1:7892dbee00] maar als je nu naar mijn site zou gaan /index.php krijg je niet te zien wat er in index2.php staat. maar het is wat onhandig om een meta ververser aan te maken dat ie automaties naar /index.php?page=index zou gaan. is het simpeler op te lossen? of toch die $_get ???
Link naar reactie
[quote:010c14cac3="supergj"]ik heb NULL geprobeerd en dat hielp niet, maar if(empty($HTTP_GET_VARS["page"])) werkte wel dus hij doet het nu!! :D[/quote:010c14cac3] [code:1:010c14cac3] if (!isset($_HTTP_GET_VARS["page"])) { include "index2.php"; } else { if (empty($_HTTP_GET_VARS["page"])) { include "index2.php"; } } [/code:1:010c14cac3]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...