Ga naar inhoud

php & mysql: into outfile / mysqldump


Aanbevolen berichten

Hier is het probleem: ik heb een mysql database, waar continu gegevens aan worden toegevoegd, en van die databasegegevens wil ik een backup maken. Dit draaide op een linux machine met apache, en door de pagina te laden waar deze code op stond, kon je een backup maken: [code:1:c484897f26]<?php $u = "gebruikernaam"; $p = "wachtwoord"; $d = "databasenaam"; $p = "/home/sites/domein.nl/backup"; $command = "mysqldump --opt -u$u -p$p $d > $p/backup.sql"; exec ( $command ); ?> [/code:1:c484897f26] Nu is deze site overgezet naar een windows machine (IIS 5.0). Gevolg: dit werkt niet meer! $p wordt dan c:\www\domein.nl\backup, en $command eindigt op \backup.sql... wat naar ik dacht zou moeten werken. Deze foutmelding komt echter boven: [b:c484897f26]Access denied for user: 'ODBC@localhost' (Using password: NO)[/b:c484897f26]. Hoe dit kan, ik heb geen idee! Wat het doel is, is dat het door middel van het activeren van een link (naar de betreffende php pagina) heel makkelijk is een backup te maken en te downloaden. Wat dus ook mogelijk is, is iets met select * into oufile... maar ook dit krijg ik niet aan de praat. Iemand tips??? Bedankt! Paul
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie iljamaas, maar dat is 't niet. Ik heb het verkeerd overgeschreven, $p wordt (helaas) niet twee keer gedefinieerd. Het script zelf werkt prima onder linux, dus in principe zou 't niet aan het script moeten liggen. Wat ik nu wel zie, is dat de werkende versie gebruik draait op een systeem met php 4.1.2, en de niet werkende versie staat op een systeem met php 4.3.1. Iemand die weet hoe makkelijk de database in tekst formaat weer te geven is?? Groeten, Paul
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...