Ga naar inhoud

Connecten met SQL server 2000


Aanbevolen berichten

[i:387f91d20b]Misschien zit de volgende vraag net op het randje:[/i:387f91d20b] Ik gebruik asp om mijn Access database te benaderen, en dat doe ik in een apart file-tje. De code is: <% db = "E:\WZSdatabase\wzs.mdb" Set Con = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" ) [b:387f91d20b]con.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; [/b:387f91d20b]DBQ=" & db & ";" %> Maar nu heb ik een SQL server 2000 en kan maar geen specifieke voorbeelden vinden welke syntax ik daarvoor gebruiken moet. Ik weet dat ik in ieder geval het vetgedrukte gedeelte moet aanpassen. Verder kom ik er wel uit.
Link naar reactie
Als je overigens een windows2000 server hebt (of hoger) dan kan je ook gebruikmaken van UDL files. In feite niets anders dan een normale connectiestring maar het werkt best handig. Gewoon een leeg txt bestand maken en hernoemen naar blabla.udl en dubbelklikken op het bestand. Voor de verdere verwerking in een ASP bestand verwijs ik naar google (mijn geheugen laat me ff in de steek en bovendien ga ik lunchen ;)).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...