Ga naar inhoud

starten van een extern javascript


anoniem

Aanbevolen berichten

wie kan mij vertellen hoe ik in de body van een html-code, een extern javascript ( bijv de file [i:e263a1431f]sneeuw.js[/i:e263a1431f]) kan aanroepen, maar dan wel via een button of door te klikken op een image ? al gezocht op internet en het volgende gevonden : [i:e263a1431f]<INPUT type="button" value="laat het sneeuwen" onClick="src=sneeuw.js">[/i:e263a1431f] maar dit krijg ik niet aan de praat. Ik wil dit zodat ik interactief een bepaalde aktie kan laten starten, bijvoorbeeld in dit geval om het te laten sneeuwen als er op die button wordt geclickt. bvd.
Link naar reactie
Om dit te kunnen bewerkstelligen moet je natuurlijk wel functies maken in (in dit geval) [i:920aac9282]sneeuw.js[/i:920aac9282]. In de head moet je dan gewoon het bestand openen met [i:920aac9282]<script src="sneeuw.js" type="text/javascript" language="JavaScript"></script>[/i:920aac9282] waardoor de functies in de body aanspreekbaar worden. Dan is het gewoon een kwestie van [i:920aac9282]<input type="button" value="laat het sneeuwen" onClick="startSneeuw()">[/i:920aac9282] - Bas
Link naar reactie
Hi Bas, bedankt voor snelle reaktie ! Kan het alleen door het aanroepen van een funktie of kan het ook door de gehele script-file te starten ? de script die ik hiervoor wil gebruiken worden namelijk allemaal al adirekt uitgevoerd als ze in de HEAD worden benoemd , zoals jij beschrijft. In de js-code zie ik ook dat de code niet in functie is verwerkt. Moet ik deze dus echt aanpassen door dit deel van de script ook in een functie te verwerken ? bvd alvast
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...