Ga naar inhoud

Vaag php/mysql probleempje


anoniem

Aanbevolen berichten

Met de volgende code zet ik een artikel dat iemand in zijn viruele winkelwagen heeft in het order bestand. Het probleem is echter dat voor elk product twee dezelfde records worden aangemaakt, twee dezelfde dus. Hoe kan ik dit oplossen? De code: [code:1:8d315bef84] $result1=mysql_query("SELECT * FROM Winkelwagentmp WHERE SID='$SID'"); while ($row1 = mysql_fetch_array($result1)) { $Artnr=$row1[0]; $Omschrijving=$row1[1]; $Aantbesteld=$row1[2]; $result2=mysql_query("SELECT * FROM Artikel WHERE Artikelnummer='$Artnr'"); while ($row2=mysql_fetch_row($result2)) { $Prijs=$row2[18]; $To[$i]=(($Aantbesteld * $Prijs)); $Prijs=number_format($Prijs,"2",".",""); $Totalex=number_format($To[$i],"2",".",""); $Totalinbtw=(($Totalex * 1.19)); $Totalin=number_format($Totalinbtw,"2",".",""); } mysql_query("INSERT INTO Orderrgl VALUES ('$Ordrglid','$Ordernr','','$Artnr','$Omschrijving','$Aantbesteld','','','$Prijs','','$Totalex','$Totalin','')"); } [/code:1:8d315bef84] De insert buiten de while-loop zetten helpt niet. :(
Link naar reactie
Nou ik heb momenteel geen primary key ingesteld. Het gaat om een online webwinkel, de producten van een bezoeker worden tijdelijk opgeslagen in een tmp tabel met een sessie id. Dus vandaar de variable SID. Bij het displayen van de data heb ik geen probleem ook niet met dit stukje code als ik i.p.v. die insert een echo ""; neerzet. Op welke velden zou ik dan mijn Primary ket doen, het SID is niet bij elke record uniek.
Link naar reactie
Nou in de tabel 'winkelwagentmp' is geen Primary gedefinieerd. In deze tabel zitten de artikelen van het denkbeeldige winkelwagentje. Als een bezoeker een order verstuurd, moeten die producten in de tabel 'orderrgl', samen met nog wat extra artikel gegevens uit de tabel 'artikel'. In de tabel 'orderrgl is het ordrglid de Primary Key, en is het veld ingesteld op 'auto_increment'. Deze wordt ook steeds goed ingevuld. Maar toch worden voor elk product twee records aangemaakt in plaats van 1. Iemand nog oplossingen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...