Ga naar inhoud

[ASP][access200] Probleem wijzigen datumveld in leeg veld


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een table in access waarin een datumkolom staat. Deze bevat data. Nu wil ik d.m.v. een formulier die data kunnen wijzigen. Dit doe ik met een sql-string en het update commando. Dit gaat verder prima, alleen als ik de datum wil weghalen, dan geeft ie de volgende foutmelding: [quote:6609420395]Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07' [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression. /datum_wijzigen_verwerken.asp, line 83 [/quote:6609420395] Ik heb het volgende geprobeerd: * datum='NULL' * datum=NULL * datum='//' Maar dit werkt niet. Hoe kan ik die datumwaarde naar NULL (leeg) zetten?
Link naar reactie
Ik hebhier ook al wat gevonden, maar dit helpt me niet verder, want de eigenschappen heb ik al staan op het toelaten van een Null value. [url]http://www.experts-exchange.com/Programming/Programming_Languages/Visual_Basic/Q_20125081.html#1[/url] Wat bedoel je met Datum = ""? Ik heb al geprobeert Datum = '' Maar dat werkt ook niet.
Link naar reactie
Het komt niet vaak voor, maar soms wil ik een datum uit de database kunnen verwijderen, zonder de record of het veld weg te hoeven gooien. Daarbij komt dat als ik een profiel wil wijzigen en daar staat een lege datum in en ik verander daar niets aan, dan geeft ie nog een foutmedling, omdat het wijzigen van een leeg datum veld in een ander leeg datum veld, niet goed gaat. Dus redenen genoeg om hier een oplossing voor te vinden.
Link naar reactie
[quote:1079f37c3f="Supervisor_NL_"]Ik heb ff gezocht en je kan idd een datum veld niet zomaar op null zetten :/[/quote:1079f37c3f]Dit is onzin. [quote:1079f37c3f="SabineBos"]En dan de vraag voor 100.000 euro: Wat staat er op lijn 83 van je code??? Ik ken het probleem, maar ik moet code zien om de oplossing los te weten.[/quote:1079f37c3f]Hetzelfde geldt voor mij, maar ik doe een gok. Ik denk dat je de variable Date de waarde NULL meegeeft en dan deze in je SQLstring zet en dat gaat niet werken. Dus NULL in je SQLstring gebruiken. Het is een gok, want meer kan ik er niet over zeggen zonder je code te zien (in iedergeval lijn 83).
Link naar reactie
Ik ben geen verstand ASP, maar ik SQL wel eens (niet in Access overigens). Je schrijft dat je hebt geprobeerd [code:1:62a9a94a72]* datum='NULL'[/code:1:62a9a94a72] Nu zal ten eerste de kolom lege waarden moeten toestaan. Als dat zo is kun je proberen [code:1:62a9a94a72]* datum is NULL [/code:1:62a9a94a72] Dus geen [b:62a9a94a72]=[/b:62a9a94a72] maar [b:62a9a94a72]is[/b:62a9a94a72], en geen quotes gebruiken. Geen idee of dat in Access ook zo werkt, maar SQL hoort vrij generiek te werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...