Ga naar inhoud

PHP/MySQL en opnieuw laden


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik ben begonnen PHP en MySQL te bestuderen en uit proberen met behulp van wat voorbeelden. nu heb ik een kleine pol gemaakt. maar heb nu het volgende probleem: als je een stem hebt uitgebracht krijg je te zien hoeveel mensen en waarop gestemt is. maar klik je nu op pagina vernieuwen word direct weer een stem toegevoegd. de stem zit dus nog in het geheugen denk ik. weet iemand hoe ik het uit het geheugen kan halen? de pol is te vinden op [url]http://bennyk.df2u.com/polresults.htm[/url] bvd.
Link naar reactie
hier is de code de pol is in 2 pagina 's gedeeld op de andere pagina staat het form gedeelte. met action naar deze code. [code:1:4bb490694a] if ($antwoord) { $query = "INSERT INTO pol_results"; $query .= "(pol_antwoord)"; $query .= "values('$antwoord')"; mysql_query($query) or die("Insert Failed!"); } ?> <html> <head> <title>pol</title> </head> <body> <hr> bedankt voor het deelnemen aan de pol <hr> resultaten:<BR> <?php $query = "SELECT COUNT(*) FROM pol_results"; $num_count = mysql_query($query) or die("Select Failed!"); $count = mysql_fetch_array($num_count); echo "$count[0] mensen hebben al aan de pol mee gedaan<P>"; ?> <?php $a=0; $b=0; $c=0; $d=0; $query = "SELECT * FROM pol_results"; $guests = mysql_query($query) or die("Select Failed!"); while ($guest = mysql_fetch_array($guests)) { if ($guest['pol_antwoord']=="antwa") { $a+=1; } elseif ($guest['pol_antwoord']=="antwb") { $b+=1; } elseif ($guest['pol_antwoord']=="antwc") { $c+=1; } elseif ($guest['pol_antwoord']=="antwd") { $d+=1; } }; print "$a mensen hebben op antwoord a gestemt<BR> $b mensen hebben op antwoord b gestemt<BR> $c mensen hebben op antwoord c gestemt<BR> $d mensen hebben op antwoord d gestemt<BR>" ?> </body> </html>[/code:1:4bb490694a] ziet er misschien heel onprofessioneel uit ben ook maar beginner :wink: verder koekie is ook goed idee dat is zelfs beter denk maar weet nog niet hoe dat te doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...