Ga naar inhoud

DropDown list vraagje....


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over dropdown list op mijn website. Ik wil graag dat wanneer men een keuze maakt uit deze lijst (deze hebben allemaal een ID) er iets wordt ingevuld bij een daarnaast staand tekstveld. Dit is me inmiddels gelukt (onChange). Maar het vervelende is dat bij elke change dezelfde tekst wordt neergezet in het tekstveld, en dit moet juist verschillend zijn per onderwerp in het lijstje. Is er een mogelijkheid om dit te doen ? En vraag 2: Is het ook mogelijk om als men een bepaalde keuze uit het lijstje maakt automatisch door te sturen naar een pagina zonder dat er iets moeten worden ingevoerd. Conclusievraag: hoe kan ik voor elk onderwerp (met ID) in mijn drop down list een aparte actie maken en hoe werkt die actie? Heel erg bedankt alvast....
Link naar reactie
Een voorbeeldje uit de losse pols: [code:1:62deaa6250] <script type="text/javascript"> function doSomething(iOptionIndex) { switch (iOptionIndex) { case 1: // melding geven alert('leuk joh, je heb optie 1 gekozen'); break; case 2: // naar andere pagina gaan window.location.href = 'http://www.computertotaal.nl'; break; case 3: // value in textinput plaatsen var oForm = document.forms['formnaampje']; oForm.elements['bla'].value = 'optie value: ' + oForm.elements['selectding'].options[iOptionIndex].value; break; } } </script> <form name="formnaampje"> <select name="selectding" onchange="doSomething(this.selectedIndex)"> <option value="-">- maak keuze -</option> <option value="1">optie 1</option> <option value="2">optie 2</option> <option value="waarde 3">optie 3</option> </select> <input type="text" name="bla" /> </form> [/code:1:62deaa6250] Hopelijk kan je er wat mee. Dit is natuurlijk 1 van meerdere mogelijke methoden om dit op te lossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...