Ga naar inhoud

[PHP] Vreemde foutmelding


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik krijg deze foutmelding:[quote:f472de284c][b:f472de284c]Fatal error:[/b:f472de284c] input in flex scanner failed in [b:f472de284c]/home/www/blablabla/html/new[/b:f472de284c] on line [b:f472de284c]1[/b:f472de284c][/quote:f472de284c]Weet iemand wat deze melding inhoud en wat ik eraan kan doen? De eerste regel is gewoon [i:f472de284c]<?php[/i:f472de284c] en is dan ook zeker weten niet de oorzaak van de foutmelding. De code die het lijkt te veroorzaken (na het gebruik van commentaarstrepen) is de volgende:[code:1:f472de284c]if(file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].$_SERVER["REQUEST_URI"]) and ($_SERVER["SCRIPT_FILENAME"]!=$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].$_SERVER["REQUEST_URI"]) and ($_SERVER["REQUEST_URI"]!="/")){ $url=$_SERVER["REQUEST_URI"]; include($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].$url); exit(); }[/code:1:f472de284c]Ook heb ik al equivalente code hieronder gebruikt, maar zonder succes.[code:1:f472de284c]if(file_exists($DOCUMENT_ROOT.$REQUEST_URI) and ($SCRIPT_FILENAME!=$DOCUMENT_ROOT.$REQUEST_URI) and ($REQUEST_URI!="/")){ $url=$REQUEST_URI; include($DOCUMENT_ROOT.$url); exit(); }[/code:1:f472de284c]Ook [url=http://www.google.com/search?num=100&hl=nl&ie=ISO-8859-1&newwindow=1&q=Fatal+error%3A+input+in+flex+scanner+failed&lr=lang_en%7Clang_nl]Google[/url] heeft ondankt de vele resultaten nog geen uitkomst kunnen bieden, ik hoop dat iemand dat hier wel kan! :( - Basje.
Link naar reactie
Dit is volgens mij een bug in PHP, maar zou nu opgelost moeten zijn. Download de allerlaatste developmentversie(4.3.0dev) van [url=http://snaps.php.net/]snapshots.php.net[/url] en neem dan de versie met als naam 'php4-(win32-)STABLE-latest'. Als het goed is, heb je geen problemen meer. Mocht je geen develpmentversie willen draaien (hij draait overigens perfect :D ), probeer dan de allerlaatste productieversie (4.2.3) van PHP te downloaden (indien je hier nog niet over beschikt). Misschien dat het in die versie ook al opgelost is (niet uitgeprobeerd).
Link naar reactie
[quote:694bd6821d="Jurriaan R"]het lijkt ermee te maken te hebben dat je include file niet bestaat[/quote:694bd6821d] Ik heb even wat verder gezocht en het klopt bijna :D ! Als je probeert een map ipv een file te 'includen' dan krijg je deze rare foutmelding. In de nieuwste developmentversie is dit vervangen voor een goede foutmelding, zodat dit direct duidelijk is. Je hoeft dus niet deze versie te installeren, als je dit niet wil, maar erg gewoon voor zorgen dat je geen map probeert te 'includen'.
Link naar reactie
Mannen, sorry dat ik wat laat reageer maar ik had dit weekend verplichtingen waar ik niet onderuit kon. Maar goed, jullie hulp heeft geholpen, het bleek inderdaad het probleem te zijn dat er een directory geinclude werd. Maar het vreemde is dan dus wel dat[code:1:312be1d18b]file_exists($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"].$_SERVER["REQUEST_URI"])[/code:1:312be1d18b] true kan retourneren als hen een directory betreft, wat ik eigenlijk niet had verwacht. Maar goed, ik ga eens kijken of ik het een en ander kan aanpassen om te controleren of ik dus niet met een directory van doen heb. In ieder geval beiden enorm bedankt voor jullie hulp, ik zat echt met mijn handen in het haar... - Basje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...