Ga naar inhoud

PHP website gevonden worden door zoekmachines?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ok, hiervoor hoef je in principe niets anders te doen dan voor normale HTML pagina's, aangezien ze feitelijk ook niet anders zijn. Dus gewoon in de <head> van je pagina de verschillende metatags zetten (zie ook: [url=http://www.metatags.nl/]metatags.nl[/url]) en eventueel kan je ook nog het bestand [b:9c83015bda]robots.txt[/b:9c83015bda] in je root directory zetten. Zoek even met Google, daar is ook genoeg over te vinden. Verder indexeert Google ook gewoon de tekst in je site, daar hoef je niets voor te doen. - Basje.
Link naar reactie
Vrijwel geen enkele zoekmachine gebruikt nog metatags. Verder moet je zorgen voor een goede titel en goede tekst. Vooral de koptekst tag (Hx) en opmaak in 'vet' werken goed. Ook niet te weinig tekst maar zeker een 150-300 woorden. Laat de trefwoorden 5-10 % voorkomen en zet die ook in de titel. Zolang je pagina's dit bevatten heb je goede kans op een redelijke indexering, vooral als DMOZ je site opneemt (Google e.d.) en Startpagina (Ilse). Olaf
Link naar reactie
[quote:5dbac1a182="Olaf Liflaf"]Vrijwel geen enkele zoekmachine gebruikt nog metatags.[/quote:5dbac1a182]Dat is niet helemaal waar... Als je het over "Description" en "Keywords" hebt, heb je helemaal gelijk. Maar je hebt ook metatags die de robots vertelt of ze de site mogen indexeren, of ze links in de site mogen indexeren en wanneer ze weer terug mogen komen. Deze worden wel degelijk nog heel veel gebruikt. - Basje.
Link naar reactie
[quote:821e658970="Olaf Liflaf"]Vrijwel geen enkele zoekmachine gebruikt nog metatags. Verder moet je zorgen voor een goede titel en goede tekst. Vooral de koptekst tag (Hx) en opmaak in 'vet' werken goed. Ook niet te weinig tekst maar zeker een 150-300 woorden. Laat de trefwoorden 5-10 % voorkomen en zet die ook in de titel. Zolang je pagina's dit bevatten heb je goede kans op een redelijke indexering, vooral als DMOZ je site opneemt (Google e.d.) en Startpagina (Ilse). Olaf[/quote:821e658970] Kan je mij mischien wat meer uitleg geven over doe koptekst tag (Hx), hoe ziet die eruit ???
Link naar reactie
[quote:5bfc00b614="Jurriaan R"]<h1></h1> <h2></h2> <h3></h3> <h4></h4> <h5></h5> <h6></h6> etc.[/quote:5bfc00b614] :roll: Dat had ik inmiddels op internet gevonden, maar waar plaats ik dat als ik met frames werk en ik wil het in mijn index.html hebben welke de frameset heeft/is, en ik wil die tekst niet zichtbaar hebben?
Link naar reactie
Een database kan niet worden geindexeerd. Wil je toch kans maken op redelijke vindbaarheid dan moet je platte pagina's met tekst er bij maken. Nu wil het geval dat je met een frameset ook redelijk kunt scoren. Door in de titel, meta tag 'description' (die dus soms wel) en in de noframes sectie tekst te zetten, kom je ook een heel eind. Het ligt echter wel aan het onderwerp. Gaat je site over MP3, vergeet het dan maar. Gaat het over Middeleeuwse computers, dan scoor je uitstekend. Olaf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...