Ga naar inhoud

PHP upload probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik had een prachtig werkend script hierbij kon je twee images uploaden en een beetje tekst. Ging perfect tot 1 van de gebruikers op het idee kwam om niet 2 maar 1 plaatje te uploaden (dit mag). Toen kwam PHP met het volgende: [code:1:e66c1b6e8c] PHP Warning: No file uploaded in Unknown on line 0 PHP Warning: Cannot send session cache limiter - headers already sent in Unknown on line 0 [/code:1:e66c1b6e8c] Wat moet ik hiermee? Ik krijg het op geen enkele manier weg. (Geen errors weergeven werkt wel, maar ja....) Bedankt. P.S. Bill ik zal voortaan geen vragen in het verkeerde forum meer posten!
Link naar reactie
Hmm, Hoe kan ik dat nou vergeten. Hierbij: Functie voor upload handling: [code:1:d01f5bdead] function handleupload($formfield) { global $randomfilename; global $_FILES; if(is_uploaded_file($_FILES[$formfield]['tmp_name'])) { $filename = $_FILES[$formfield]['name']; copy($_FILES[$formfield]['tmp_name'],HELP_PATH.$randomfilename.$filename); return $randomfilename.$filename; } else { writeStringFromDB(42); return FALSE; } } [/code:1:d01f5bdead] writeStringFromDB is een functie van mezelf om een error te schrijven. Aanroep: [code:1:d01f5bdead] $filename1 = handleupload("image1"); if(is_uploaded_file($_FILES["image2"]['tmp_name'])) { $filename2 = handleupload("image2"); } else { $filename2 = ""; } [/code:1:d01f5bdead] Ik controleer hier dus al of de tweede file wel geupload is, zoniet maak dan de filename leeg. Maar dan nog krijg ik een error. File 1 hoeft niet gecontroleerd te worden omdat deze er moet zijn. Marcel
Link naar reactie
[quote:01c17a0c6f="Jurriaan R"]Als productiesite moet je je error checking uit zetten.[/quote:01c17a0c6f]Pardon??? Ik hoop dat ik je verkeerd begrepen heb. Dit valt anders namelijk imho wel een beetje te omschrijven als de struisvogelpolitiek van het programmeren ;) m.a.w. met een betere error-handling is het probleem opgelost. btw. is [color=blue:01c17a0c6f][i:01c17a0c6f]global $_FILES;[/i:01c17a0c6f][/color:01c17a0c6f] nu een pleonasme of een tautologie? Anyway, het lijkt me iig dubbelop.
Link naar reactie
Aan wat voor een error handling zit jij dan te denken Annie? Want ik heb op het internet ook al een tijd lopen zoeken en daar komen ze ook niet verder dan de 'notice' opmerking, dus ik denk laat ik het hier eens proberen maar hier komen we dus ook niet verder, tenzij jij iets weet. global $_FILES is inderdaad wel erg dubbel op.... Marcel
Link naar reactie
Geen oplossing voor je probleem, maar [url=http://bugs.php.net/bug.php?id=17530]hier[/url] wordt iig ook melding gedaan van het "probleem". Volgens php is het dus geen bug. Heb zelf nog geen tijd gehad om er even naar te kijken, maar ik kan me iig niet herinneren dat ik dit zelf ooit ben tegengekomen. Wil vanavond wel even kijken naar de instellingen van m'n ontwikkelservertje, kijken of ik daar wat tegenkom. Mij bekruipt namelijk meer en meer het gevoel dat dit een globale instelling is van PHP (lees: ini file dus). But then again, i'm not a sysadmin ;) :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...