Ga naar inhoud

Variabelen in phpBB2


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds een tijdje voor de lol met phpBB2 bezig. Ik heb het forum draaiende en er een portal bij. Ik heb een newsmod gedownload die van een bepaald forum steeds van elk topic de eerste post laat zien. Dit alles staat netjes in een tabel met bijpassende achtergrondkleuren en plaatje. Deze zitten in de phpfile ingebakken. Nu heb ik het probleem dat ik meerdere templates gebruik. Bij alle op 1 na geeft ie nu dus de verkeerde kleuren en plaatjes. Na een beetje vergelijken met de rest van de portal waar het wel steed goed gaat met de kleuren heb ik een gedeelte van de code in een tplfile in de templatesmappen gezet. Alle kleuren werken nu goed, maar er is een ander probleem gekomen. De phpcode in de tplfile werkt niet. (uiteraard..) Dus die heb ik weer terug verhuisd naar de phpfile en nu laat ik het via variabelen overzetten. Nu het echte probleem. in de orginele code stond o.a dit: [b:1bb06bbf3c]<?php echo $posts[$i]['topic_title']; ?>[/b:1bb06bbf3c] Nu heb ik gedaan: [b:1bb06bbf3c]$template->assign_vars(array('TOPIC_TITLE' => $posts[$i]['topic_title'])[/b:1bb06bbf3c] Maar dat werk niet. [b:1bb06bbf3c]$template->assign_vars(array('TOPIC_TITLE' => 'Titeltje'[/b:1bb06bbf3c] Dit werkt weer wel... Gewoon los in de file [b:1bb06bbf3c]<?php echo $posts[$i]['topic_title']; ?>[/b:1bb06bbf3c] doet ook niks. Maar hoe kon die eerst wel een waarde krijgen met alles in 1 file en nu niet meer? Ik snap er echt niks meer van. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken zo. En nog even ter info -> Ik ben een complete phpleek...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...