Ga naar inhoud

CGI script


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort ruimte gehost op een unix server en wil hierop met cgi scripts gaan werken. Om te beginnen met mail-a-form. Een html pagina met daarin een verwijzing naar het cgi script op de server heb ik al, ik ben echter nog op zoek naar het script wat ik in de map cgi-bin moet plaatsen. Zelf een script schrijven zou een oplossing zijn, echter zo ver ben ik nog niet. Een script lenen van iemand anders is ook een oplossing, echter die kom je terecht op Amerikaanse sites met ingewikkelde scripts. Wie heeft er zelf een script en wil dat afstaan, en even uitleggen hoe het geconfigureerd wordt. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Ik zoek ook een mailform cgi script [quote:7e666aea20]Ik heb een formulier gemaakt en als ik deze vanaf mijn hd af open en verstuur werkt deze gewoon goed maar zodra ik hem op i-net plaats en hem van i-net af verzend dan werkt deze niet meer!?i¿ Ik verstuur het formulier dmv ... mailto:mijn@email.adres?subject=Contactformulier enctype="text/plain" ... Wat is er fout? een voorbeeld staat op www14.brinkster.com/javara/bullshit/contact.htm Het doel is om dit formulier uiteindelijk op mijn planet webruimte te zetten (ik heb hem daar ook al opgezet maar daar werkt ie ook niet ! ! ! BvD, JaVaRa BRON: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=68289[/quote:7e666aea20] Ik wil het nu met een cgi script proberen en ik heb op hotscripts.com gekeken maar daar vind ik geen script waarin ik NIX hoef aan te passen, MUV het email adres waar het naar toe verzonden moet worden en het onderwerp. Wat ik zoek is een script waarin ik NIET alle tekstvelden enz moet invoegen maar gewoon die het hele form verzend naar het opgeven meel adres. Kan iemand mij helpen???? als ik niet duidelijk genoeg ben zeg dan ff wat je specifieker uitgelegt wilt hebben ;) Bvd javara
Link naar reactie
Heb het een en ander geprobeerd maar het is niet gelukt, Ik krijg een mail.cgi script op de server niet zo ingesteld dat ie functioneert. Had gehoopt dat iemand een Nederlands script zou hebben en het me zou toesturen of even goed zou uitleggen Die Amerikaanse scripts zitten zo ingewikkeld in elkaar dat er geen touw aan vast te knopen is, 90 procent van de data daarvan is overbodig. Valt me ook op dat er geen GOEDE Nederlandse sites zijn die fatsoenlijk uitleg geven over een mailform CGI script terwijl toch bijna iedereen zo'n script heeft draaien. Misschien een idee voor iemand die een drukbezochte site wil.
Link naar reactie
Er wordt gevraagd naar de locatie van diverse bestanden. Ik heb op de Unix server alleen de map www en cgi-bin. Welke bestanden moeten waar staan, en waar moeten ze dan heen verwijzen? Wat wordt er met de onderstaande zin bedoeld? change this to the proper location of sendmail on your system: $mailprog = '/usr/sbin/sendmail'; Wat voor perl moet er op de server staan waarnaartoe wordt verwezen. In de map cgi-scripts staat een script onder de naam mail.cgi en verder staat de html pagina die naar dit script verwijst in de map www. Een hoop vragen, ik hoop dat er iemand me uit kan leggen hoe dit allemaal werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...