Ga naar inhoud

PHP vraagje


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zet net mijn eerste stappen in de wereld van PHP maar loop daar eiegenlijk gelijk alweer vast. Dus misschien weet een van jullie wat te doen. Ik heb een lijst met omschrijvingen uit een database gehaald en deze worden getoond op een scherm als link...wanneer zo'n link aangeklikt wordt moet er een code behorende bij de omschrijving doorgegeven worden naar het volgende scherm...momenteel lukt het me wel om een code door te geven naar een volgend scherm maar is deze code altijd de code behorende bij de laatste omschrijving op het scherm. Heeft er iemand een idee hoe ik de code behorende bij de geselecteerde omschrijving door kan geven? Greetz, Edge
Link naar reactie
OK een stukje code dan...ik hoop date het een beetje leesbaar is ------------------------------------------ while ($row2 = mysql_fetch_array($result2)) { $i++; //verhoogdeinteger met 1 $color = $colors[$i%2]; //Selecteer een kleur om en om $sct_id=$row2[sct_id]; session_register("sct_id"); ?> <tr> <td style="background-color: <?php print $color; ?>;"><a href="http://localhost/artikelmain.php" target="mainFrame"> <?php print $row2[sct_nm]; ?> </a></td> </tr> <?php } ?> ------------------------------------------------------------------------- Het gaat dus om de variabele $sct_id die doorgegeven moet worden naar het volgende scherm...momenteel wordt altijd de laaste van de while loop doorgegeven...ik snap waarom maar weet niet hoe het wel moet... Greetz, Edge
Link naar reactie
Als je hem alleen maar nodig hebt om naar de volgende pagina te gaan, heb je geen sessies nodig. Wat je moet doen is die variabele achter die URL plakken dus "artikelmain.php?ID=...." (waar je dus op die .... die ID laat invullen). Op de volgende pagina vraag je dan die waarde weer op (hoe je dat percies doet ligt aan je PHP versie, maar staat in de manual). Ow nog wat: plaats je code voortaan even tussen de speciale [code] tags, dat leest beter...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...