Ga naar inhoud

Scripts zonder extensie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kom wel eens sites tegen waarop scripts draaien zonder extensie. Een voorbeeld daarvan is NU.nl, waar de bestanden als volgt worden opgevraagd: http://nu.nl/document?n=123456 Ik heb zelf ook geprobeerd om een bestand zonder extensie op de server te plaatsen (Perl-script), maar dan beschouwt de server dat gewoon als een tekstbestand. Wie weet welke programmeertaal hier wordt gebruikt?
Link naar reactie
Ik heb door wat rondneuzen op sites deze PHPcode gevonden: [code:1:9b5a512ac9] <html> <body> <? switch ($page) { case "news": include('news.txt'); break; case "about": include('about.txt'); break; case "contact": include('contact.txt'); break; default: include('start.txt'); } ?> <a href="index.php?page=news">index.php?page=news</a><br> <a href="index.php?page=about">index.php?page=about</a><br> <a href="index.php?page=contact">index.php?page=contact</a><br> <a href="index.php?page=blah">This link should load start.php as the case <b>blah</b> does not exist.</a><br> </body> </html>[/code:1:9b5a512ac9] Hij zou volgens verschillende sites moeten werken maar ik krijg steeds de volgende error: Notice: Undefined variable: page in C:\Xitami\webpages\test\zooi\index.php on line 5 Met PHP moet het dus kunnen maar mij lukt het vooralsnog niet. Iemand een oplossing voor mijn probleem?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...