Ga naar inhoud

Server crasht door mijn Postnuke site met 10 bezoekers?


Aanbevolen berichten

Sind anderhalve maand draai ik mijn site op Postnuke. Ideaal en na flink wat werk heeft het een heel eigen 'feeling'. Ook heb ik het geupdate met enkele nieuwe modules en blocks. In tegenstelling tot andere PHP Nuke en Postnuke sites, staat mijn site niet vol met -tig overzichtjes variërend van 'top 10 artikelen' tot 'laatste 25 bezoekers'. Het gaat mij voornamelijk om downloads, forum en nieuws te integreren, gecombineerd met een members systeem. Ik heb de site gehost bij www.dutchwebhosting.nl met 300mb webspace en 10gb/m data verkeer. Inclusief PHP en MySQL of course. De bezoekersaantallen klommen op van 300 naar 1000. Nou ja, bezoekers... eigenlijk gewoon pageviews (volgens NedStats). Op een zondagmiddag knikkerde DutchWebhosting de site eraf. Maandag een mailtje gestuurd, maandag gebeld, dinsdag gebeld, eindelijk contact. Ze zeiden dat ik alle resources verbruikte van de server en dat ik maar moest overstappen naar een duurder account (slechts 2,5 keer duurder ?!). Gelukkig kon ik de telefonist van het helpburo ompraten om mijn site te activeren. Na activering heb ik direct nóg meer blocks en modules uitgezet. Een kale site bleef over met slechts het minimaal aantal modules nog geactiveerd. Omdat de site 3 dagen offline was, was het bezoekersaantal flink gedaald. Gisteren konden we volgens NedStats 1000 bezoekers inmiddels weer begroeten. :evil: Vanmiddag was ik op de site en zag in het 'Who's Online' blokje dat ik samen met 11 guests op de site was. En hop, weer was de site eruit. Ik bel direct DutchWebhosting weer en haak na een kwartier bellen af. Dan maar een mailtje. Antwoord: "site neemt teveel resources in. Als je de site weer geactiveerd wilt, upgrade dan maar naar een PLUS account". [b:2bdef2426e]Is dat normaal? Dat een postnuke account niet eens 1000 pageviews aankan en op een vrijdagmiddag met 11 mensen op de site, de server doet crashen? [/b:2bdef2426e] Op de postnuke site wordt ik ook niet veel wijzer. Wél zie ik her en der sites (ook op freehosts) die schijnbaar probleemloos op postnuke of php-nuke draaien.
Link naar reactie
De server schijnt 1x gecrashed te zijn volgens Dutchwebhosting en de laatste keer vonden ze dat 'ie teveel resources verbruikte. Ik kan zelf niets monitoren qua resourceverbruik. Kan nu ook niets meer gedaan krijgen, omdat ze domweg mijn site niet meer willen activeren. De enige modules die ik had geactiveerd waren: nieuws, downloads, forum, members, nieuwsbrief. Verder had ik slechts twee resumerende block op de site: laatste 10 downloads en 10 meest populaire downloads. Dataverkeer was trouwens niet de issue. Ik hield ruimschoots onder de 10gb/m.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
beetje laat antwoord, maar op mijn site browsen er gemiddeld 70 mensen, en mijn host crashed niet, maar de database eet veel bandbreedte, en bepaalde modules ook.. ik heb vrij veel geactiveerd en gebruik geloof ik 30GB per maand als het niet meer is en dit is puur alleen van het browsen want all de downloads staan op een andere server.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...