Ga naar inhoud

Ik wil graag databases leren bouwen...


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik weet niet zeker of deze vraag in deze nieuwsgroep hoort, maar ik brand maar los. Het zit namelijk zo: Ik wil graag met databases leren werken. Ik kan websites bouwen, maar ik wil meer. Wat databases betreft ben ik een gigantische leek. Ik ben op zoek naar een site waar ik zeer algemene informatie over databases kan vinden. Ik heb namelijk begrepen dat er verschillende mogelijke combinaties zijn tussen talen (zoals LAMP; Linux, Apache, MySQL, PHP), nu ben ik aan het brainstormen over welke combinatie voor mij geschikt zou zijn. Misschien kan iemand mij een kleine introductie geven of een plek wijzen op internet waar ik deze introductie kan vinden. bedankt, Jasper Levink (jasperlevink@planet.nl)
Link naar reactie
Allereerst lijkt het mij belangrijk om wat meer te leren over SQL en database design voordat je deze technieken gaat toepassen. Basic SQL kan je leren op sites als bijv. [url=http://www.w3schools.com/sql/default.asp]w3schools[/url]. Bijv. sites als [url=http://www.phpfreakz.nl/]phpfreakz[/url] laten vaak al wat real-time voorbeelden zien (maar helaas vaak gebaseerd op [url=http://www.mysql.com]mysql[/url]). Als je MS office geinstalleerd hebt dan kan je ook uit de Northwind database (ms access) nog een hoop informatie cq. tips halen. Kort door de bocht komt het er in principe op neer dat je leert 'praten' in de taal SQL en dat je begrijpt wat bijv. normaliseren inhoudt. Succes, en als je problemen hebt kan je natuurlijk altijd terugkomen.
Link naar reactie
Hallo Annie en Bigfoot, Ik begrijp dat er dus verschillende mogelijke combinaties zijn. Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor soort talen iedere combinatie moet bevatten en wat zijn taak is? En wat zijn dan de meest geschikte? Is er een gratis aanbieder van webruimte die databases ondersteunt? Of is er een mogelijkheid om op mijn eigen computer te oefenen? Bedankt, Jasper
Link naar reactie
ok, je kan naar msn gaan, die bieden tegenwoordig toch php en MySQL aan? Wil je het op je eigen computer doen (ehh nouja, you know) dan heb je een webserver nodig: IIS of apache bijv. Server side scripting: ASP, Perl of PHP, en een database zoals access, postgreSQL of MySQL. Die zijn er ook in windows versies en dan kan je thuis oefenen. www.apache.org www.activeperl.com of www.perl.com www.php.net www.mysql.com of www.postgresql.com phpfreaks is een goede tip (zelfs ik snap de artikelen :) ) t.
Link naar reactie
[quote:cd6b71f495]Ik heb dat geprobeerd bij lycos... Maar 't werkt niet! [/quote:cd6b71f495] Vandaag lukte het wel... 8) blijkbaar is er een verschil tussen het paswoord van je Lycos-account en het paswoord van je FTP-account. Ik zal het verkeerde gegeven hebben. :roll: Wel raar dat ie dan aangaf dat de veiligheidscode verkeerd was... soit, 't marcheert! En nu hopen dat ze 't volgende week niet betalend maken :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...