Ga naar inhoud

formulier


Aanbevolen berichten

Ik wil een invulformulier op mijn website plaatsen, waarbij het invullen van naam en e-mailadres verplicht is. Als deze gegevens niet worden ingevuld, verschijnt er een foutmelding. Ik wil echter dat in de foutmelding alle velden weer worden getoond, met datgene wat de verzender heeft ingevuld. Met de instructie -- !formvar—verschijnt het ingevoerde naast de invulvelden i.p.v. er in. Wie weet een oplossing? Waar zijn duidelijke voorbeelden te vinden? vr. gr. D. Rijkens.
Link naar reactie
[color=blue:380883495d]Heb onderstaande info via hccnet: http://www.hccnet.nl/info/support/overzicht.cfm?id=228[/color:380883495d] [color=green:380883495d]Een fout-pagina na een niet juist ingevuld formulier Indien je een formulier hebt gemaakt waar enkele velden verplicht ingevuld moeten worden en zo'n formulier wordt dan toch onvolledig ingestuurd, dan kun je in plaats van onze standaard-fout-pagina ook je eigen fout-pagina laten oproepen. Op deze zogenaamde ERROR_PAGE kun je bijvoorbeeld aangeven welke velden van het formulier verplicht moeten worden ingevuld. De code voor een ERROR_PAGE ziet er als volgt uit: Vervang LAATSTE GEDEELTE URL door het laatste gedeelte van de URL naar uw homepage. Voorbeelden: [i:380883495d]De URL van je homepage luidt: http://home.hccnet.nl/g.bruiker g.bruiker is het laatste gedeelte van je URL. De variabele ERROR_PAGE heeft dan als waarde: <INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="ERROR_PAGE" VALUE="g.bruiker/FOUTPAGINA.HTML"> Vervang FOUTPAGINA.HTML door de bestandsnaam van de pagina die teruggegeven moet worden na het onjuist verzenden van het formulier. Dit bestand moet in je directory staan. Je kunt de gegevens die opgenomen zijn in je formulier ook overnemen in de pagina die opgeroepen wordt na het onjuist verzenden van het formulier. Hiervoor kan je de HTML-tag: <!FORMVAR_****> gebruiken. Deze tag moet je in je FOUTPAGINA.HTML plaatsen. Op de plaats van de sterretjes vul je de naam van de variabele in die je op de pagina wilt laten zien (de variabele is de waarde die achter NAME staat in de code van het formulier). [/color:380883495d][/i:380883495d] verder staat er: [[color=green:380883495d]i]Indien je wilt dat bij het teruggaan naar een onjuist ingevuld formulier de al ingevulde waarden behouden blijven, dan dien je het volgende stukje code aan je FOUTPAGINA.HTML toe te voegen: <A NAME="up"> <A HREF="up" onClick="history.go(-1); return false">[/i][/color:380883495d] Vooral dit laatste is mij niet geheel duidelijk: Moet ik de waarde "up" b.v. door vervangen door het formuliernaam?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...