Ga naar inhoud

Detect resolutie en refresh in juiste pagina stijl....


Aanbevolen berichten

Mijn vraag is dan ook of er een mogelijkheid is om met een script of iets dergelijks een detect resolutie uit te voeren. En indien de resolutie 800x600 is dat er dan een css stijl word gebruikt die voor deze resolutie is bestemd. En als er een resolutie van 1024x768 (of hoger) word gedetecteerd dat er dan een css stijl word gebruikt die voor deze resolutie is bestemd. Dit om dan dan de juiste grootte van een lettertype te kiezen, die dan voor die resolutie het best is. Ik ben zoiets nog nooit tegengekomen, he tis dan ook geen script request maar gewoon een vraag of dit mogelijk is. En als iemand dat weet geef dan een hint en dan vogel ik het zelf wel verder uit.
Link naar reactie
Maar dat bedoel ik niet, ik zal het anders formuleren. Ik wil graag 1 startpagina gebruiken die de resolutie detecteert. Als deze gevonden is word er dan een css stijl gekozen. Deze stijl word dan in deze startpagina geplaatst. Dus niet 2 aparte pagina's die kunnen worden gekozen. Ik weet dus niet of dit mogelijk is met html, of da thet een dynamische pagina moet zijn.
Link naar reactie
Als je nu het antwoord van Dummetje en Bill combineert kom je toch al een heel eind dacht ik zo. Bovendien kan je ook als <style type="text/javascript"> opgeven zodat je binnen de style tags kan scripten. Maar hoe dat werkt (en of het een beetje ondersteund wordt door de verschillende browsers) zal je even zelf uit moeten zoeken. /edit: heb het even getest en het is waarschijnlijk een NS4-only feature :(
Link naar reactie
Je kan in een script tussen de head tags gewoon document.write gebruiken en dan kan je dus ook de tag voor een stylesheet erin zetten je krijgt dan zoiets: [code:1:cbbdb464d0] if (screen.width=>1024) { document.write("<link rel='Stylesheet' href='opmaak1024'>"); } [/code:1:cbbdb464d0] de rest kan je zelf wel uitzoeken.
Link naar reactie
[quote:94c48645fc="apocosphere"] Ik ben zoiets nog nooit tegengekomen, he tis dan ook geen script request maar gewoon een vraag of dit mogelijk is. [/quote:94c48645fc] Ja. [quote:94c48645fc="apocosphere"] En als iemand dat weet geef dan een hint en dan vogel ik het zelf wel verder uit.[/quote:94c48645fc] [code:1:94c48645fc] <script type="text/javascript" language="javascript"> <!-- switch (screen.width) { case 640: { document.writeln("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='index640.css' media='all'>"); break; } case 800: { document.writeln("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='index800.css' media='all'>"); break; } case 1024: { document.writeln("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='index1024.css' media='all'>"); break; } case 1152: { document.writeln("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='index1152.css' media='all'>"); break; } case 1280: { document.writeln("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='index1280.css' media='all'>"); break; } case 1600: { document.writeln("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='index1600.css' media='all'>"; break; } default: { document.writeln("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='index640.css' media='all'>"; break; } } // --> </script> [/code:1:94c48645fc] Dit stuk kun je gerust aan de client kant overlaten. Het is een hype dat tegenwoordig alles server-side afgehandeld moet worden.
Link naar reactie
[quote:1b10397ac7="h4xX0r"]Dit stuk kun je gerust aan de client kant overlaten. Het is een hype dat tegenwoordig alles server-side afgehandeld moet worden.[/quote:1b10397ac7]Nogal logisch om dit aan de client kant te doen, of kan jij soms de resolutie van de bezoeker aan de server kant uitlezen? ;)
Link naar reactie
[quote:1c52714fc2="raketman"][quote:1c52714fc2="h4xX0r"] Het is een hype dat tegenwoordig alles server-side afgehandeld moet worden.[/quote:1c52714fc2] Nee. Wat als ik JavaScript heb uitstaan? Werkt jouw script dan nog? Inderdaad, geen hype dus.[/quote:1c52714fc2] [url]http://www.webreview.com/2002/01_07/developers/index01.shtml[/url]
Link naar reactie
[quote:8f8f52129f="Annie"][quote:8f8f52129f="raketman"] Nee. Wat als ik JavaScript heb uitstaan? Werkt jouw script dan nog? Inderdaad, geen hype dus.[/quote:8f8f52129f] Als je JS uit hebt staan dan ga je maar lekker ergens anders spelen :P ;-) :lol:[/quote:8f8f52129f] :roll: Bedankt voor je zinnige & constructieve antwoord...
Link naar reactie
[quote:067bf11160="raketman"] :roll: Bedankt voor je zinnige & constructieve antwoord...[/quote:067bf11160]Niet elke html-pagina moet (kunnen) worden bezocht door alles en iedereen. Denk bijvoorbeeld aan webbased applicaties voor intranetten of webpagina's waarvan de doelgroep duidelijk bekend en omschreven is (simpel voorbeeld: pagina voor jezelf en wat vrienden). Of een pagina waarbij je specifiek een bepaalde doelgroep wil aanboren en daarbij de consequenties accepteerd van het gebruik van "geavanceerde" technieken als javascript. Zo zinnig genoeg?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...