Ga naar inhoud

[asp] include file not found?


Aanbevolen berichten

Ik krijg steeds de foutmelding dat de include file niet wordt gevonden. Ik heb de include automatisch laten invoegen door dreamweaver en heb het handmatig gedaan. Ik weet zeker dat het pad juist is, maar ik krijg steeds de volgende foutmelding: Active Server Pages error 'ASP 0126' Include file not found /***/menu.asp, line 1 The include file '../general/security.inc' was not found. Waar ligt het probleem? Alvast bedankt
Link naar reactie
Als ie opgeslagen is met asp extensie, waarom noem je 'm hierboven dan .inc ? :) Vervang die include regel eens door deze: <!--#include file="../general/security.asp" --> En dan moet dat bestand dus ook echt 'security.asp' heten in die directory (een terug vanwaar je 'm aanroept en dan in de subdir 'general'. Zou moeten werken lijkt me.. Elja
Link naar reactie
Sja, wat ik dus wil zeggen: als je 'm met .inc opslaat dan kunnen bezoekers van je website dat bestand gewoon lezne, ook de asp-code die erin staat. Oftwel: rename 'm naar security.asp als je je site veilig wilt houden! Enne, ik had ook 'virtual' in 'file' verandert in de include statement. Heb je dat ook geprobeerd.. ? Doet ie het alleen op jouw locale server niet of ook niet online? Elja
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...