anoniem Geplaatst: 1 juli 2002 Delen Geplaatst: 1 juli 2002 Ik krijg steeds de foutmelding dat de include file niet wordt gevonden. Ik heb de include automatisch laten invoegen door dreamweaver en heb het handmatig gedaan. Ik weet zeker dat het pad juist is, maar ik krijg steeds de volgende foutmelding: Active Server Pages error 'ASP 0126' Include file not found /***/menu.asp, line 1 The include file '../general/security.inc' was not found. Waar ligt het probleem? Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2002 Wat is de code waarmee je include? Waarschijnlijk ligt het toch aan het pad.. Enne, je kunt security.inc beter security.asp noemen. Die .inc file kan namelijk iedereen met z'n browser bekijken en dan zien ze je (evt) asp codes die in dat bestand staan.. Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2002 Dit is de code en het bestand is opgeslagen met .asp extensie. De serverside include heb ik ingevoegd met Dreamweaver. <!--#include virtual="../general/security.inc" --> <html> <head> <title>Beveiligde pagina</title> </head> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> </body> </html> Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2002 Als ie opgeslagen is met asp extensie, waarom noem je 'm hierboven dan .inc ? :) Vervang die include regel eens door deze: <!--#include file="../general/security.asp" --> En dan moet dat bestand dus ook echt 'security.asp' heten in die directory (een terug vanwaar je 'm aanroept en dan in de subdir 'general'. Zou moeten werken lijkt me.. Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2002 De include file is met .inc opgeslagen. Ik vind het ook erg vreemd want normaal zou het gewoon goed moeten werken, maar de laatste tijd wil het niet lukken echt vreemd. Omdat ik het met dreamweaver en ook handmatig heb ingevoerd ligt het dus niet aan het pad of naam van het bestand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2002 Sja, wat ik dus wil zeggen: als je 'm met .inc opslaat dan kunnen bezoekers van je website dat bestand gewoon lezne, ook de asp-code die erin staat. Oftwel: rename 'm naar security.asp als je je site veilig wilt houden! Enne, ik had ook 'virtual' in 'file' verandert in de include statement. Heb je dat ook geprobeerd.. ? Doet ie het alleen op jouw locale server niet of ook niet online? Elja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 Bij een virtual include wordt "gekeken" vanaf de webroot, afaik. Starten met [color=darkred:d265c1f45c]../[/color:d265c1f45c] is dus niet toegestaan. Gebruik inderdaad de [i:d265c1f45c]file=""[/i:d265c1f45c] of bouw je path op vanaf de webroot. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 OKe dank je wel nu werkt het!! :D :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen