Ga naar inhoud

[PHP] variabelen doorgeven aan script


Aanbevolen berichten

Als ik de variabelen van een pagina met een textarea en input met een script in een database wil zetten dan blijven de variabelen leeg. Dit is de code van de pagina om iets toe te voegen: [code:1:63bff2e5a6] <form action="scripts/post.php" method="post"> Door: <br> <input type="text" name="auteur" size="41"><br> Beschrijving:<br> <textarea name="tekst" cols="40" rows="5"></textarea><br> <input type="submit" value="Toevoegen"> </form> [/code:1:63bff2e5a6] En dit van het script zelf: [code:1:63bff2e5a6] <?PHP mysql_connect() or die (mysql_error()); mysql_select_db("dumkyonline") or die (mysql_error()); $datum=date("d-m-Y H:i:s"); mysql_query("INSERT INTO updates VALUES ('','$datum','$tekst','$auteur')") or die (mysql_error()); echo "De update is toegevoegd aan de database"; ?>[/code:1:63bff2e5a6] Ik heb al gekeken of echo "$auteur" of echo $_POST['auteur'] werkt maar ook dat werkt niet en ik vul toch echt iets in in het formulier.
Link naar reactie
[quote:41841e710f="Dummetje"][knip] Ik heb al gekeken of echo "$auteur" of echo $_POST['auteur'] werkt maar ook dat werkt niet en ik vul toch echt iets in in het formulier.[/quote:41841e710f] Doet het script uberhaupt iets? Ik bedoel: er staan geen conditionele zaken in het script waardoor je code nooit uitgevoerd wordt? Schrijf eens gewoon iets weg op strategische plekken in het script ([color=darkblue:41841e710f]echo "waarom werkt dit wel? GVD!";[/color:41841e710f] bijv ;-)).
Link naar reactie
Ik heb op allerlei plekken echo's gezet en de variabele $datum en gewone tekst werkt wel maar de variabele die van buitenaf worden meegestuurd die zijn leeg. Ik krijg verder niks van error's ofzo er staat gewoon dit bericht is toegevoegd. maar als ik dan in de database kijk met PHPMyAdmin dan staat er alleen iets bij id en datum. Ik heb een eigen lokale webserver (OmniHTTPd) maar ik kan me niet herinnneren dat ik iets in de configuratie heb veranderd en eerst werkte alles wel gewoon op deze manier.
Link naar reactie
Probeer eens de complete inhoud van je request variabelen af te drukken. bijv: [code:1:6ed13c7137] echo "<pre>"; print_r($HTTP_POST_VARS); print_r($HTTP_GET_VARS); echo "</pre>"; [/code:1:6ed13c7137]of equivalenten daarvan ($_GET, $_POST) Even kijken wat daar uit komt. Heb je verder al geprobeerd de server een keer opnieuw op te starten of staat er iets vreemds in de logfiles?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...