anoniem Geplaatst: 28 juni 2002 Delen Geplaatst: 28 juni 2002 Als ik de variabelen van een pagina met een textarea en input met een script in een database wil zetten dan blijven de variabelen leeg. Dit is de code van de pagina om iets toe te voegen: [code:1:63bff2e5a6] <form action="scripts/post.php" method="post"> Door: <br> <input type="text" name="auteur" size="41"><br> Beschrijving:<br> <textarea name="tekst" cols="40" rows="5"></textarea><br> <input type="submit" value="Toevoegen"> </form> [/code:1:63bff2e5a6] En dit van het script zelf: [code:1:63bff2e5a6] <?PHP mysql_connect() or die (mysql_error()); mysql_select_db("dumkyonline") or die (mysql_error()); $datum=date("d-m-Y H:i:s"); mysql_query("INSERT INTO updates VALUES ('','$datum','$tekst','$auteur')") or die (mysql_error()); echo "De update is toegevoegd aan de database"; ?>[/code:1:63bff2e5a6] Ik heb al gekeken of echo "$auteur" of echo $_POST['auteur'] werkt maar ook dat werkt niet en ik vul toch echt iets in in het formulier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 Wat krijg je als error melding of verschijnt er "De update is toegevoegd aan de database" in het scherm? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 jaaaah PHP he, alleen maar problemen misschien moet je chillisoft asp gebruiken dat werkt altijd ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 [quote:99c7833e70="manonholterman"]jaaaah PHP he, alleen maar problemen misschien moet je chillisoft asp gebruiken dat werkt altijd ;)[/quote:99c7833e70]Laat dit soort berichten voortaan achterwege. Het voegt niets toe en ontlokt alleen een onnodige flamewar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 [quote:41841e710f="Dummetje"][knip] Ik heb al gekeken of echo "$auteur" of echo $_POST['auteur'] werkt maar ook dat werkt niet en ik vul toch echt iets in in het formulier.[/quote:41841e710f] Doet het script uberhaupt iets? Ik bedoel: er staan geen conditionele zaken in het script waardoor je code nooit uitgevoerd wordt? Schrijf eens gewoon iets weg op strategische plekken in het script ([color=darkblue:41841e710f]echo "waarom werkt dit wel? GVD!";[/color:41841e710f] bijv ;-)). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 Ik heb op allerlei plekken echo's gezet en de variabele $datum en gewone tekst werkt wel maar de variabele die van buitenaf worden meegestuurd die zijn leeg. Ik krijg verder niks van error's ofzo er staat gewoon dit bericht is toegevoegd. maar als ik dan in de database kijk met PHPMyAdmin dan staat er alleen iets bij id en datum. Ik heb een eigen lokale webserver (OmniHTTPd) maar ik kan me niet herinnneren dat ik iets in de configuratie heb veranderd en eerst werkte alles wel gewoon op deze manier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 Probeer eens de complete inhoud van je request variabelen af te drukken. bijv: [code:1:6ed13c7137] echo "<pre>"; print_r($HTTP_POST_VARS); print_r($HTTP_GET_VARS); echo "</pre>"; [/code:1:6ed13c7137]of equivalenten daarvan ($_GET, $_POST) Even kijken wat daar uit komt. Heb je verder al geprobeerd de server een keer opnieuw op te starten of staat er iets vreemds in de logfiles? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 Eindelijk werkt het. maar het lukt alleen met $HTTP_POST_VARS['var'] en $_POST['var'] werkt niet. iig hartstikke bedankt. nog een vraagje annie waarom heb je print[b:0641c1a0b3]_r[/b:0641c1a0b3] en niet gewoon print of echo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 omdat je met print/echo alleen een string afdrukt en met print_r de gehele layout/inhoud van een array/object/variabele Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen