Ga naar inhoud

Perl script op achtergrond uitvoeren


Aanbevolen berichten

Ik heb van mijn website een heel systeem gemaakt. Elke keer als de index.cgi bij een bezoek aan mijn site wordt opgevraagd, wordt er op de achtergrond een bewerking uitgevoerd, zoals: - het maken van een backup - het verwijderen van inactieve leden - het herinneren van onbevestigde abonnementen - ... vanuit de index.cgi verwijs ik naar andere scripts die deze bewerkingen uitvoeren: [code:1:de9cb437f6]require "backup.pl";[/code:1:de9cb437f6] helaas werkt het systeem niet naar behoren: de scripts worden niet altijd uitgevoerd lijkt het. ik heb bijvoorbeeld 9.000 abonnementen op mijn nieuwsbrief afgesloten, maar hiervan is 44% onbevestigd terwijl het systeem bij elk bezoek (2.000 bezoekers per dag) checkt welke abbo's nog niet bevestigd zijn. ik ben bang dat dit komt omdat het regelmatig terugkerende bezoekers zijn: de pagina wordt dan toch in hun cache opgeslagen? terwijl ik in de metatags heb aangegeven dat dit niet mag. nu is mijn vraag: is er ook een manier om dit probleem te verhelpen of een programma dat automatisch op een bepaald tijdstip, bijvoorbeeld 2:00 uur, een backup kan maken, herinneringen kan versturen, etc. door het script uit te laten voeren? de site wordt gehost bij een cobalt provider, linux dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...