Ga naar inhoud

CGI


Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje aan het proberen te begrijpen hoe cgi werkt zodat ik zelf een poll/forum kan maken. Ik heb wel een aantal scripts gevonden maar kan iemand me uitleggen hoe ik deze kan uitproberen? #!/usr/local/bin/perl use CGI; $query = new CGI; print $query->header; print <<END; <TITLE>A Simple Example</TITLE> <A NAME="top"> <H1>A Simple Example</H1> </A> END print $query->startform; print "What's your name? ",$query->textfield('name'); print "<P>What's the combination?<P>", $query->checkbox_group('words',['eenie','meenie','minie','moe']); print "<P>What's your favorite color? ", $query->popup_menu('color',['red','green','blue','chartreuse']), "<P>"; print $query->submit; print $query->endform; print "<HR>\n"; if ($query->param) { print "Your name is <EM>",$query->param(name),"</EM>\n"; print "<P>The keywords are: <EM>",join(", ",$query->param(words)),"</EM>\n"; print "<P>Your favorite color is <EM>",$query->param(color),"</EM>\n"; } print qq{<P><A HREF="cgi_docs.html">Go to the documentation</A>}; Deze kon ik in 1e page openen maar in previeuw kon ik er nog niets mee.
Link naar reactie
Nou ik geloof dat ik het maar eens op een ander forum ga proberen want ze doen wel moeilijk hier. De titel lijkt me voor zichzelf te spreken. Ook gaat het er niet om wat de moderater vind maar wat de bezoekers van het forum vinden. Als deze een antwoord willen geven dan moeten ze dat gewoon kunnen doen. Blijkbaar is er al 1 geweest die geen probleem met de titel had.
Link naar reactie
[quote:fafbbb9adf="sdk"]Nou ik geloof dat ik het maar eens op een ander forum ga proberen want ze doen wel moeilijk hier. De titel lijkt me voor zichzelf te spreken.[/quote:fafbbb9adf]De titel spreek niet voor zich, je kan uit de titel niet opmaken wat je vraag is. "[CGI] Hoe te beginnen", dat spreekt voor zich... [quote:fafbbb9adf="sdk"]Als deze een antwoord willen geven dan moeten ze dat gewoon kunnen doen.[/quote:fafbbb9adf]Het kan aan mij leggen hoor, maar dat kunnen ze toch? Het topic is toch gewoon open? Ik wijs je alleen op de regels en aanwijzingen die hier gelden, daar is echt niks mis mee.
Link naar reactie
dan heb je dus geen eigen cgi-bin. probeer je het soms op je hccnet homepage? Die ondersteunen dat nl niet. Zoek anders een (evt gratis) host die dat wel doet... t. ps. je kan het ook op je eigen pc uitproberen, maar dan heb je wel een webserver nodig en perl. pps. goed, je krijgt een standje van een mod.. learn to live with it.... en hou erover op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...