Ga naar inhoud

inlcude in asp


Aanbevolen berichten

En hoe weet de browser dan waar hij dat bestand precies moet invoegen? :o Stel halverwege wil ik een stuk hml invoeren en afhankelijk van enkele factoren moet hij dit stukje html invoeren anders een ander stukje. Als ik al deze code in het oorspronkelijke bestand plaats wordt het algauw een onoverzichtelijk boeltje. :roll: En dat wil ik kost wat kost vermijden. Maar als je het in het begin plaatst, dan weet de browser toch niet waar ik wil dat de code ingevoegd wordt?
Link naar reactie
Op een andere plaats includen kan dus toch kwam ik zojuist achter. Ik gebruik de includes zelf om definities van variabelen en logins/password e.d. in op te slaan en op verschillende plaatsen te kunnen gebruiken. Met devolgende simpele code kun je bepalen welk bestand er getoond/geinclude wordt: [code:1:2831c21097]<%@ Language=VBScript %> <% if ( 1 = 1 ) then %> <!-- #include file = "pagina1.htm"--> <% else %> <!-- #include file = "pagina2.htm"--> <% end if %>[/code:1:2831c21097] Je kunt ditzelfde met het switch-commando of elseif doen, indien je keuze maakt tussen meer dan 2 pagina's
Link naar reactie
<% Sub IncludeFile(strFilename) If strFilename ="" Then Exit Sub Dim objFSO, objFile, strContents Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objFile = objFSO.OpenTextFile(Server.MapPath(strFilename)) strContents = objFile.ReadAll Response.Write strContents & vbCrLf ObjFile.Close Set objFile = Nothing Set objFSO = nothing End Sub %> Dat is het hé :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...