anoniem Geplaatst: 7 juni 2002 Delen Geplaatst: 7 juni 2002 Ik gebruik regelmatig de code include("menu_start.htm"); in mijn php-bestandjes. Wat is de code daarvoor in asp? aerypton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2002 Aan het begin van de asp-pagina (misschien kan het ook later, maar dat heb ik nooit geprobeerd) <%@ Language=VBScript %> [b:880bf3edb8]<!-- #include file = "eventueeleendirectory/bestand.extentie"-->[/b:880bf3edb8]<% asp code ....... >% Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2002 En hoe weet de browser dan waar hij dat bestand precies moet invoegen? :o Stel halverwege wil ik een stuk hml invoeren en afhankelijk van enkele factoren moet hij dit stukje html invoeren anders een ander stukje. Als ik al deze code in het oorspronkelijke bestand plaats wordt het algauw een onoverzichtelijk boeltje. :roll: En dat wil ik kost wat kost vermijden. Maar als je het in het begin plaatst, dan weet de browser toch niet waar ik wil dat de code ingevoegd wordt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2002 Probeer het gewoon eens... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2002 Op een andere plaats includen kan dus toch kwam ik zojuist achter. Ik gebruik de includes zelf om definities van variabelen en logins/password e.d. in op te slaan en op verschillende plaatsen te kunnen gebruiken. Met devolgende simpele code kun je bepalen welk bestand er getoond/geinclude wordt: [code:1:2831c21097]<%@ Language=VBScript %> <% if ( 1 = 1 ) then %> <!-- #include file = "pagina1.htm"--> <% else %> <!-- #include file = "pagina2.htm"--> <% end if %>[/code:1:2831c21097] Je kunt ditzelfde met het switch-commando of elseif doen, indien je keuze maakt tussen meer dan 2 pagina's Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2002 Let hierbij wel op dat de includes eerst worden "ge-include" voordat het script geparsed wordt. Wat dus feitelijk betekend dat een conditionele include niet bestaat in asp. In sommige gevallen kan dit dus problemen opleveren als je hier geen rekening mee houdt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2002 <% Sub IncludeFile(strFilename) If strFilename ="" Then Exit Sub Dim objFSO, objFile, strContents Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objFile = objFSO.OpenTextFile(Server.MapPath(strFilename)) strContents = objFile.ReadAll Response.Write strContents & vbCrLf ObjFile.Close Set objFile = Nothing Set objFSO = nothing End Sub %> Dat is het hé :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen