Ga naar inhoud

sound URL


Aanbevolen berichten

:D Hi Bill! (ben je nog steeds zo rijk?) Dank je voor je snelle antwoord! Ik ben het op de volgende site wel degelijk tegengekomen, kijk onder repertoire en scroll naar beneden. Als je een knop activeerd dan wordt er een wav of mp3 file gespeeld............. de url: [url]http://www.onthecover.nl[/url] Ik wou op mijn site de bezoekers (spelers) de mogelijkheid geven om een mooi "racing" achtergrondgeluid te horen. Dit kan alleen in het topframe aangezien de andere frames steeds wisselen en het geluid dan wegvalt greetings
Link naar reactie
in ie 5.50 lukt het ook, en ze gebruiken idd flash(of iets wat er op lijkt). met objecten. [code:1:712222415d] <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="100" height="50"> <param name=movie value="mp3/palm.swf"> <param name=quality value=high> <embed src="mp3/palm.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="100" height="50"> </embed> </object> <p><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Robert Palmer - Bad Case <br> <a href="mp3/RobertPalmerband.mp3"><font size="1">(download de MP3- betere kwaliteit)</font></a></font></p>[/code:1:712222415d] (gekopieerd uit de code :lol:
Link naar reactie
Op mijn site (zie profiel anders maak ik reclame en dat wordt op het forum niet toegestaan :wink: ) wordt een midi-file afgespeeld in een apart niet-zichtbaar frame op de pagina. Door te klikken op de play-button wordt het geselecteerde midi-bestand afgespeeld. Ik heb het zojuist getest met een MP3-tje en ook dit werd zonder downloaden e.d. afgespeeld. (getest in IE6 WinXP, maar ook op andere systemen zou het moeten werken) De bron kun je gewoon 'lenen' en aanpassen naar wens.
Link naar reactie
[quote:ec0e640564="Financial"]Op mijn site (zie profiel anders maak ik reclame en dat wordt op het forum niet toegestaan :wink: ) wordt een midi-file afgespeeld in een apart niet-zichtbaar frame op de pagina. Door te klikken op de play-button wordt het geselecteerde midi-bestand afgespeeld. Ik heb het zojuist getest met een MP3-tje en ook dit werd zonder downloaden e.d. afgespeeld. (getest in IE6 WinXP, maar ook op andere systemen zou het moeten werken) De bron kun je gewoon 'lenen' en aanpassen naar wens.[/quote:ec0e640564] kun je de bron niet ff posten, ik heb wel ff gekeken, maar ik kan het niet makkelijk vinden :oops:
Link naar reactie
Niet dat je erg veel aan de bron hebt (de pagina en de frameset vanwaar er aangeroepen wordt zijn ook van belang), maar samen zullen we alles delen. [code:1:5f98a9d627]html_top = '<html><head>'; html_open_ie = '<bgsound src="'; html_close_ie = '" loop="infinite">'; html_open_ns = '<embed src="'; html_close_ns = '" loop=true autostart=true hidden=true mastersound>'; html_bottom = '</head><body></body></html>'; html_helaas_1 = '</head><body background="afbeelding/back_binair.gif" text="#CCCCCC" link="#33CCCC" vlink="#009999" bgcolor="#000000" alink="#00FFCC" bgproperties="fixed">'; html_helaas_2 = '<p align="center">De muziek is gedurende uw gehele bezoek aan deze site te beluisteren.</p>'; html_helaas_3 = '<p align="center">Dit werkt alleen als u via de startpagina bent binnengekomen.</p>' html_helaas_4 = '<p align="center">Helaas bent u hier op een andere manier binnengekomen<br>'; html_helaas_5 = '<a href="http://www.financial.myweb.nl">Klik hier voor de startpagina<br>'; html_helaas_6 = '</a>U kunt wel naar de muziek luisteren, maar deze stopt<br>zodra u deze muziekpagina verlaat</p>'; html_helaas = html_helaas_1 + html_helaas_2 + html_helaas_3 + html_helaas_4 + html_helaas_5 + html_helaas_6 + '</body></html>'; song = new Array() song[1] = "muziek/alice_dj.mid"; song[2] = "muziek/madonna.mid"; song[3] = "muziek/mel_c.mid"; song[4] = "muziek/newage_1.mid"; song[5] = "muziek/oxygene.mid"; song[6] = "muziek/roxette.mid"; song[7] = "muziek/titanic.mid"; song[8] = "muziek/trance_1.mid"; song[9] = "muziek/trance_2.mid"; song[10] = "muziek/test.mp3"; txt = new Array() txt[1] = "Alice DeeJay - Better Of Alone"; txt[2] = "Madonna - Ray Of Light"; txt[3] = "Mel C. - Never Be The Same Again"; txt[4] = "New Age #1"; txt[5] = "New Age #2"; txt[6] = "Roxette - It Must Have Been Love"; txt[7] = "Titanic - Remix"; txt[8] = "Trance #1"; txt[9] = "Trance #2"; txt[10] = "TEST"; var x = 0 function eerste() { x=1 document.speler.typein.value = txt [x] } function vorige() { if (x>1) { x-- document.speler.typein.value = txt [x] } } function play() { var dummy_found = 0; for (var i=0;i<top.frames.length;i++) { if (top.frames[i].name == 'dummy') dummy_found = 1; } if (dummy_found == 1) { top.dummy.document.close(); top.dummy.document.write(html_top + html_open_ie + song [x] + html_close_ie + html_open_ns + song [x] + html_close_ns + html_bottom); } else { parent.onder.document.close(); parent.onder.document.write(html_top + html_open_ie + song [x] + html_close_ie + html_open_ns + song [x] + html_close_ns + html_helaas); } } function stop() { var dummy_found = 0; for (var i=0;i<top.frames.length;i++) { if (top.frames[i].name == 'dummy') dummy_found = 1; } if (dummy_found == 1) { top.dummy.document.close(); top.dummy.document.write(html_top + html_bottom); } else { parent.onder.document.close(); parent.onder.document.write(html_top + html_open_ie + song [0] +html_close_ie + html_open_ns + song [0] + html_close_ns + html_helaas); } } function volgende() { var max = song.length - 1 if (x<max) { x++ document.speler.typein.value = txt [x] } } function laatste() { x = song.length-1 document.speler.typein.value = txt [x] } function cls() { document.speler.typein.value = "Selecteer d.m.v. de knoppen" } [/code:1:5f98a9d627] Suc6 ermee. Mochten er nog (serieuze) vragen zijn, dan beantwoord ik deze graag. Zie de knopjes hieronder om met mij in contact te treden :lol:
Link naar reactie
Zeker, ik heb net Swish een .swf bestand gemaakt waarin een knop zit welke een .mp3 afspeeld. Het probleem is echter dat de sound in het .swf bestand "opgeborgen" zit waardoor deze zo`n 100kb. groot is geworden en meegeladen moet worden met de eerste pagina (topframe). Dat wil ik de modemgebruikers toch niet aandoen. Volgens mij kun je ook geen extern sound.swf bestand aanroepen met een link. Dan wordt er een blanko pagina geladen.
Link naar reactie
[quote:8ea8c11bfa="kijk"]:wink: hi financial Ik heb je site 3 maal bezocht om het te beluisteren maar alle keren komt bij activeren van je muziek de foutmelding: fout op pagina...en hoor ik niets.... :cry: Zou het dan toch niet mogelijk zijn? Greetings[/quote:8ea8c11bfa] Mijn excuus. Het schijnt alleen te werken als je via de 'officiele' URL van de pagina binnenkomt: [url]http://www.financial.myweb.nl[/url] 'k heb 't zojuist nog getest (IE 5.0) en er kwam echt geluid uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...