anoniem Geplaatst: 31 mei 2002 Delen Geplaatst: 31 mei 2002 Weet iemand een java script of andere manier om een hyperlink naar een mp3 of wav file te maken zodat het bestand afgespeeld wordt ....zonder! het verschijnen van een player! (dus rechtstreeks) :D Ik zou hier zeer dankbaar voor zijn! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2002 Ik weet het wel: [code:1:b42daf8e25] document.write("Kan niet"); [/code:1:b42daf8e25] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2002 :D Hi Bill! (ben je nog steeds zo rijk?) Dank je voor je snelle antwoord! Ik ben het op de volgende site wel degelijk tegengekomen, kijk onder repertoire en scroll naar beneden. Als je een knop activeerd dan wordt er een wav of mp3 file gespeeld............. de url: [url]http://www.onthecover.nl[/url] Ik wou op mijn site de bezoekers (spelers) de mogelijkheid geven om een mooi "racing" achtergrondgeluid te horen. Dit kan alleen in het topframe aangezien de andere frames steeds wisselen en het geluid dan wegvalt greetings Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2002 Hmmm, zo kan het wel, maar volgens mij is dit zo browser incompatible als de pest... Maar je kunt hun source toch gewoon lenen? BTW: zingen kan die band duidelijk NIET ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2002 Tot mijn grote verbazing werkt het perfect in Netscape 6.2.2... Maar het is dan ook gewoon een Flash-file dat het geluid afspeelt, en hoe je dat maakt, daar heb ik dus weer echt geen idee van. :o - Basje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2002 in ie 5.50 lukt het ook, en ze gebruiken idd flash(of iets wat er op lijkt). met objecten. [code:1:712222415d] <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="100" height="50"> <param name=movie value="mp3/palm.swf"> <param name=quality value=high> <embed src="mp3/palm.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="100" height="50"> </embed> </object> <p><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">Robert Palmer - Bad Case <br> <a href="mp3/RobertPalmerband.mp3"><font size="1">(download de MP3- betere kwaliteit)</font></a></font></p>[/code:1:712222415d] (gekopieerd uit de code :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2002 Op mijn site (zie profiel anders maak ik reclame en dat wordt op het forum niet toegestaan :wink: ) wordt een midi-file afgespeeld in een apart niet-zichtbaar frame op de pagina. Door te klikken op de play-button wordt het geselecteerde midi-bestand afgespeeld. Ik heb het zojuist getest met een MP3-tje en ook dit werd zonder downloaden e.d. afgespeeld. (getest in IE6 WinXP, maar ook op andere systemen zou het moeten werken) De bron kun je gewoon 'lenen' en aanpassen naar wens. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2002 [quote:ec0e640564="Financial"]Op mijn site (zie profiel anders maak ik reclame en dat wordt op het forum niet toegestaan :wink: ) wordt een midi-file afgespeeld in een apart niet-zichtbaar frame op de pagina. Door te klikken op de play-button wordt het geselecteerde midi-bestand afgespeeld. Ik heb het zojuist getest met een MP3-tje en ook dit werd zonder downloaden e.d. afgespeeld. (getest in IE6 WinXP, maar ook op andere systemen zou het moeten werken) De bron kun je gewoon 'lenen' en aanpassen naar wens.[/quote:ec0e640564] kun je de bron niet ff posten, ik heb wel ff gekeken, maar ik kan het niet makkelijk vinden :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2002 Niet dat je erg veel aan de bron hebt (de pagina en de frameset vanwaar er aangeroepen wordt zijn ook van belang), maar samen zullen we alles delen. [code:1:5f98a9d627]html_top = '<html><head>'; html_open_ie = '<bgsound src="'; html_close_ie = '" loop="infinite">'; html_open_ns = '<embed src="'; html_close_ns = '" loop=true autostart=true hidden=true mastersound>'; html_bottom = '</head><body></body></html>'; html_helaas_1 = '</head><body background="afbeelding/back_binair.gif" text="#CCCCCC" link="#33CCCC" vlink="#009999" bgcolor="#000000" alink="#00FFCC" bgproperties="fixed">'; html_helaas_2 = '<p align="center">De muziek is gedurende uw gehele bezoek aan deze site te beluisteren.</p>'; html_helaas_3 = '<p align="center">Dit werkt alleen als u via de startpagina bent binnengekomen.</p>' html_helaas_4 = '<p align="center">Helaas bent u hier op een andere manier binnengekomen<br>'; html_helaas_5 = '<a href="http://www.financial.myweb.nl">Klik hier voor de startpagina<br>'; html_helaas_6 = '</a>U kunt wel naar de muziek luisteren, maar deze stopt<br>zodra u deze muziekpagina verlaat</p>'; html_helaas = html_helaas_1 + html_helaas_2 + html_helaas_3 + html_helaas_4 + html_helaas_5 + html_helaas_6 + '</body></html>'; song = new Array() song[1] = "muziek/alice_dj.mid"; song[2] = "muziek/madonna.mid"; song[3] = "muziek/mel_c.mid"; song[4] = "muziek/newage_1.mid"; song[5] = "muziek/oxygene.mid"; song[6] = "muziek/roxette.mid"; song[7] = "muziek/titanic.mid"; song[8] = "muziek/trance_1.mid"; song[9] = "muziek/trance_2.mid"; song[10] = "muziek/test.mp3"; txt = new Array() txt[1] = "Alice DeeJay - Better Of Alone"; txt[2] = "Madonna - Ray Of Light"; txt[3] = "Mel C. - Never Be The Same Again"; txt[4] = "New Age #1"; txt[5] = "New Age #2"; txt[6] = "Roxette - It Must Have Been Love"; txt[7] = "Titanic - Remix"; txt[8] = "Trance #1"; txt[9] = "Trance #2"; txt[10] = "TEST"; var x = 0 function eerste() { x=1 document.speler.typein.value = txt [x] } function vorige() { if (x>1) { x-- document.speler.typein.value = txt [x] } } function play() { var dummy_found = 0; for (var i=0;i<top.frames.length;i++) { if (top.frames[i].name == 'dummy') dummy_found = 1; } if (dummy_found == 1) { top.dummy.document.close(); top.dummy.document.write(html_top + html_open_ie + song [x] + html_close_ie + html_open_ns + song [x] + html_close_ns + html_bottom); } else { parent.onder.document.close(); parent.onder.document.write(html_top + html_open_ie + song [x] + html_close_ie + html_open_ns + song [x] + html_close_ns + html_helaas); } } function stop() { var dummy_found = 0; for (var i=0;i<top.frames.length;i++) { if (top.frames[i].name == 'dummy') dummy_found = 1; } if (dummy_found == 1) { top.dummy.document.close(); top.dummy.document.write(html_top + html_bottom); } else { parent.onder.document.close(); parent.onder.document.write(html_top + html_open_ie + song [0] +html_close_ie + html_open_ns + song [0] + html_close_ns + html_helaas); } } function volgende() { var max = song.length - 1 if (x<max) { x++ document.speler.typein.value = txt [x] } } function laatste() { x = song.length-1 document.speler.typein.value = txt [x] } function cls() { document.speler.typein.value = "Selecteer d.m.v. de knoppen" } [/code:1:5f98a9d627] Suc6 ermee. Mochten er nog (serieuze) vragen zijn, dan beantwoord ik deze graag. Zie de knopjes hieronder om met mij in contact te treden :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2002 :wink: hi financial Ik heb je site 3 maal bezocht om het te beluisteren maar alle keren komt bij activeren van je muziek de foutmelding: fout op pagina...en hoor ik niets.... :cry: Zou het dan toch niet mogelijk zijn? Greetings Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2002 volgens mij staat de optie flash nog steeds open Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2002 Zeker, ik heb net Swish een .swf bestand gemaakt waarin een knop zit welke een .mp3 afspeeld. Het probleem is echter dat de sound in het .swf bestand "opgeborgen" zit waardoor deze zo`n 100kb. groot is geworden en meegeladen moet worden met de eerste pagina (topframe). Dat wil ik de modemgebruikers toch niet aandoen. Volgens mij kun je ook geen extern sound.swf bestand aanroepen met een link. Dan wordt er een blanko pagina geladen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2002 tenzij je die externe .swf laadt vanuit een leeg flashbestandje. Dus je laadt een bestand in met een knopje, of wat dan ook. En dat bestandje laad weer, op verzoek, een swf-je met geluid in. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2002 [quote:8ea8c11bfa="kijk"]:wink: hi financial Ik heb je site 3 maal bezocht om het te beluisteren maar alle keren komt bij activeren van je muziek de foutmelding: fout op pagina...en hoor ik niets.... :cry: Zou het dan toch niet mogelijk zijn? Greetings[/quote:8ea8c11bfa] Mijn excuus. Het schijnt alleen te werken als je via de 'officiele' URL van de pagina binnenkomt: [url]http://www.financial.myweb.nl[/url] 'k heb 't zojuist nog getest (IE 5.0) en er kwam echt geluid uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2002 :wink: Hi Financial Inderdaad doet hij het via deze Url wel! Mooi helder geluid...mooi gedaan! Ga het zeker eens proberen met een mp3 of wav bestand. Hi Jurriaan Ik ga het ook eens proberen wat je voorsteld, laat het weten of het kan/ lukt :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2002 Volgens mij zit er in Flash MX de mogelijkheid om een bestand (zoals een mp3) pas te laden op het moment dat er een bepaalde actie is ondernomen. Zo blijft Flash ook een optie ondanks de evt. grote bestanden.. Grtz Elja Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen