Ga naar inhoud

ASP: plaatjes verkleinen.


Aanbevolen berichten

Nou, Wieb, een asp vraag dan maar.. :wink: Op m'n site kunnen bezoekers verhalen schrijven en ik zou graag wilen dat ze er ook plaatje bij kunnen voegen. Momenteel is dat alleen mogelijk door een link naar een aparte pagina te maken, maar ik zou graag de plaatjes in de teksten opnemen. De reden waarom ik dit nog niet gedaan heb is omdat het problemen oplevert op het moment dat het plaatje zo groot is dat het m'n layout vern**kt. Da's natuurlijk niet de bedoeling. Nu is m'n vraag dus vooral lof ik middels asp de afmetingen van een plaatje kan opvragen. Als ik weet dan een plaatje groter is dan b.v. 400 x 400 dan zou ik kunnen zeggen dat de width en height wel op 400 x 400 gezet worden. Als een plaatje echter kleiner is dan die afmeting heb ik natuurlijk liever dat het normale formaat wordt weergeven. Een ander soort oplossing is ook welkom natuurlijk. :smile: Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor. Grtz Elja
Link naar reactie
Als je plaatjes echt wil gaan resizen dan zal je inderdaad met een component aan de slag moeten. Als je alleen de grootte van een plaatje wil uitlezen kan dat ook in je ASP script. Om het plaatje daarna verkleind weer te geven kan je natuurlijk gewoon de width en height van je img-tag aanpassen, dan is iig je layout niet vern**kt. Oh ja, hier is een voorbeeld te vinden: [url=http://www.4guysfromrolla.com/webtech/050300-1.shtml]vier gasten van rolla[/url] :smile:
Link naar reactie
psies, Wiep. :smile: BTW, ik ben er nog niet uit, want het wil mij niet lukken om een bestand van een andere server op deze manier aan te spreken. Is dit gewoon niet mogelijk of doe ik iets verkeerd? Grtz Elja _________________ [url]www.mydiary.nl/[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: Elja Trum op 2002-05-08 00:46 ]
Link naar reactie
In het script van rolla wordt het FSO gebruikt om de file (of een deel ervan, ik weet het niet meer) in te lezen. En dat werkt dus inderdaad niet als de bestanden op een andere server staan. Misschien kan je eens proberen of je eerst het bestand tijdelijk naar je toe kan halen van de andere server (daar zijn meerdere mogelijkheden voor) en dan pas uitlezen via dit script. Of misschien nog beter, via de XMLHTTP component de data van het bestand inlezen ipv via de FSO (eerste paar bytes zijn het dacht ik). Daarvoor moet je dus wel wat wijzigingen doen in het rolla-script. Geen flauw idee of het werkt of uberhaupt kan werken ik roep maar wat (en het is al laat :wink:).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...